Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
se det från den ljusa sidan. du kan parkera var du vill utan att få parkeringsböter.
Användarvisningsbild
av JimmyG
jupp... lita på det. Sen sa även polisen att OM det kommer nån och typ "knackar på" och vill ha sin bil skulle jag ringa ett nummer så skulle polisen komma fort som busen hit, för jag har ett kvitto på att jag köpt bilen så INGEN kunde komma och kräva tillbaka bilen, aven om det inte var den riktiga ägaren som sålde bilen till mej.

det tyckte jag var rätt ok faktiskt.
Användarvisningsbild
av CarMan
tänk på om han tilslut postar ägarbytet så är du ägare från det datum han skriver & kommer att få batala alla böter som hänt sedan dess (även dom han orsakat innan du köpte bilen)
Användarvisningsbild
av Brainy
nänä, de böter f.g. ägare fått innan köpsdatumet går inte med vid köpet, däremot obetalda fordonsskatter.

/Anders
av S.t.r.a.n.D
När man köper en bil och vill kolla upp om det finns några skulder eller obetalda skatter, var kollar man upp det??
Användarvisningsbild
av JimmyG
NU HAR DEN SATEN STÄLLT AV BILLEN OXÅ, SÅ NU HAR JG KÖRFÖRBUD PÅ BILF**.

PENGAR TILL DEN SOM HJÄLPER MEJ!
Användarvisningsbild
av Brainy
Förstår inte varför inte polisen bara plockar in honom om du har hans personuppgifter?

Vägverket lär ju dessutom ha hans adress?

Du skulle ju kunna bussa kronofogden på honom men frågan är ju vad de då ska kräva tillbaka, pengarna eller papperen?

/Anders

Edit: Vill du att jag ska söka på honom i bolagsregistret för att se om han förekommer där så kan du pm'a de uppgifter du har på honom (namn och helst personnr). Tyvärr är väl inte chansen för detta särskilt troligt då denna typ av människor ofta använder sig av målvakter.
av Daddan
Han får alltså pengarna tillbaka på den inbetalda skatten nu...

Känns ganska solklart att han håller på att förbereda något mer skit! Har du kollat med tidigare ägare vad han/hon fick för bemötande vid försäljning till denna lirare?

Ett civilrättsligt mål tar alltid tid! Polisen får aldrig tummen ur, de kan ju inte ens gripa dessa värdetransportrånare som härjat länge nu. Nej det är jobbigt för dig och jag förstår att du mår dåligt. Nu har du lärt dig vad man inte ska göra när man köper bil... Lycka till i alla fall!
av Daddan
Tyvärr så borde du läst på lite om ägarbyte på http://www.vv.se:

Anmälans innehåll
Anmälan om ägarbyte ska innehålla
• köparens personnummer, organisationsnummer eller annat tilldelat nummer
• köparens namn
• köparens adress i Sverige
• datum för äganderättens övergång
• underskrifter av både säljare och köpare.

Tyvärr inträffar det att Vägverket får ta emot en anmälan om ägarbyte som innehåller felaktiga uppgifter. I ett sådant fall kan ett ägarbyte inte genomföras och den gamla ägaren kvarstår då i registret med stora kostnader som följd. Du har ett ansvar för att se till att ägarbytet genomförs. Därför bör du kontrollera att motparten är den person som han eller hon utger sig för att vara. Du bör också se till själv att anmälan läggs på brevlådan och verkligen skickas in till Vägverket.
Användarvisningsbild
av T.B
RoadKiller skrev:När man köper en bil och vill kolla upp om det finns några skulder eller obetalda skatter, var kollar man upp det??
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Fyll i regnummer och vips så kommer det lite uppgifter.
Vill du ha ännu mer förtydligade uppgifter så måste du ha
tillgång till fax.
Då får du reda på lite mer personliga saker som de inte får
ge ut via nätet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5