Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Även om det inte är en snöflinga på vägen kan man bli stoppad av en ilsken farbror blå som pekar på en snöhög i skogen och säger att det är vinterväglag. Före 15 april vågar jag inte på med sommardäcken om det inte är totalt snöfritt.
Användarvisningsbild
av joel80
1:a april kan man ju sätta på dem utan nån risk för reprimander.. Efter 15:e måste man ju ha bytt om det inte är vinterväglag. Mina åker på som senast första helgen i april om inte kommande veckas väderprognos ser taskig ut då.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tog en tur med hobbybilen i veckan... På R-däck :) Lite pissigt fäste vid 5 plusgrader, men det var kul att få gasa av sig lite.

Bild

Bild
av V60D5AWDPolestar
[quote="MartinS"]Jag tog en tur med hobbybilen i veckan... quote]

Är det en Astra GSI? Sådana ser man inte så ofta nu för tiden.....
Användarvisningsbild
av sony
Darför ska man inte snåla med vinterdäck heller :D Har fina vinterdäck längtar till sommar däck men har inte bråttom.
Användarvisningsbild
av MartinS
V60D5AWDPolestar skrev: Är det en Astra GSI? Sådana ser man inte så ofta nu för tiden.....
Jupp, näe de som går som bruksbilar har nog rostat bort. Den är ju 23år i år.
Användarvisningsbild
av joel80
Mjo.. Men man måste jämföra vad som är sämst.. Mjuka vinterdäck på sommarväglag eller hårda sommardäck på frostig eller isig väg.
Skulle nog säga att konsekvenserna kan bli snäppet värre i det senare fallet.
Så har man bara en bil att välja på tycker jag man bör vänta lite längre.. Även om dagens värme gör det lockande. :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
StefanN skrev:14 grader varmt idag, är nog bra mycket säkrare med sommardäck än mjuka vinterdäck nu.
joel80 skrev:Mjo.. Men man måste jämföra vad som är sämst.. Mjuka vinterdäck på sommarväglag eller hårda sommardäck på frostig eller isig väg.
Skulle nog säga att konsekvenserna kan bli snäppet värre i det senare fallet.
Så har man bara en bil att välja på tycker jag man bör vänta lite längre.. Även om dagens värme gör det lockande. :)
<harkel, harkel>, Centraleuropeiska dubbfria… :wink:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 24

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]