Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Hej. en liten tanke bara.
Du o andra som håler på att byga hus, hur gör ni med ASSA:s låskistor? ni borde ju kuna reklamera betydligt lättare än dom som köppt för länge sedan.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Ärligt talat så har jag inte en aning om vilka lås som är monterade, att det är ASSA det vet jag, men vilken modell!??
Ser ut som ett helt vanligt lås, 2000 har ju en hake som går ut och så ser det inte ut på våra vill jag minnas...
Hur läser man ut vilket typ av lås man har?
Användarvisningsbild
av CarMan
Hilmer skrev:Ärligt talat så har jag inte en aning om vilka lås som är monterade, att det är ASSA det vet jag, men vilken modell!??
Ser ut som ett helt vanligt lås, 2000 har ju en hake som går ut och så ser det inte ut på våra vill jag minnas...
Hur läser man ut vilket typ av lås man har?
det står nog på låskistan, öppna dören o kolla.

dom berörda låsen är dom med hakregel, inte dom med kolv
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:Hej. en liten tanke bara.
Du o andra som håler på att byga hus, hur gör ni med ASSA:s låskistor? ni borde ju kuna reklamera betydligt lättare än dom som köppt för länge sedan.
Har inte köpt lås ännu, och nu är jag verkligen tveksam till förstahandsvalet ASSA Abloy.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Har du inte dörrar på huset? låskistorna brukar följamed dörarna. (själva låset är inte den svaga länken)
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:Har du inte dörrar på huset? låskistorna brukar följamed dörarna. (själva låset är inte den svaga länken)
Jag har en dörr i plywood som jag spikat ihop själv, tänker inte haka på rätta dörren förrän om ett tag för att i möjligaste mån undvika att skada den när man bär grejor in/ut.

/L
Användarvisningsbild
av wendtan
I nya dörrar sitter det normalt ASSA 8765 låskista. Den är inte behäftad med samma "intrångsproblem" som Assa 2000/2002 evo.

Assa 2002 Evolution med uppdaterad låskista kommer finnas tillgånglig inom några veckor.
Användarvisningsbild
av A80TD
Tack för att du tar dig tid att lägga ut bilder så att vi får vara med och se huset bli till :D

Ser ut att bli ett härligt hus och det är imponerande att ni verkar klara av så mycket av bygget själva.

Det såg ut som en innedel av en luftvärmepump på en tidigare bild. Är det en slags fläktkonvektor? (Tänker på rördragningen där). För visst hade du bergvärme?
Användarvisningsbild
av Loner
A80TD skrev: Det såg ut som en innedel av en luftvärmepump på en tidigare bild. Är det en slags fläktkonvektor? (Tänker på rördragningen där). För visst hade du bergvärme?
Helt rätt, jag tar kylan i från berget, och kör genom fläkten, och jag har "gratis" kyla i sovrummet sommartid :roll:

/L
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 46
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]