Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tullaren
Norges värsta flygolycka inträffade tidigt imorse när ett litet tvåsitsigt Cessnaplan störtade på en kyrkogård i Hardanger. Norska räddningsarbetare har hitills grävt fram 826 kroppar och siffran befaras stiga fram mot natten :D
Användarvisningsbild
av Silence101
De två vännerna Kalle och Erik sitter på den lokala pizzerian och diskuterar. Plötsligt säger Kalle: ”Nej, nu är jag trött på att slava i fabriken! Jag skall minsann skaffa mig en utbildning genom Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!". Kalle tyckte det lät som en bra idé, och de bestämde att de skulle träffas igen då Kalle hade skrivit in sig på Komvux dagen efter.

På Komvux får Kalle träffa en studievägledare som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" säger Kalle. "Vad är det?"
"Jag skall förklara.” säger studievägledaren, ”Äger du en gräsklippare?"
"Japp." Svarar Kalle förundrat.
”Okej. Eftersom du äger en gräsklippare så borde du logiskt sett ha en trädgård, eller hur?"
"Det stämmer, jag har en trädgård." Svarar Kalle.
"Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus." säger studievägledaren.
"Ja, jag har ett hus."
"Och eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj."
"Jodå, jag har en familj."
"Jag är inte färdig ännu. Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett
ha en fru eller har jag fel?"
"Ja, jag har en fru." Svarar Kalle.
"Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell." Avslutade studievägledaren.
"Jag är heterosexuell. Så fantastiskt! Du lyckades få reda på allt detta bara för att jag äger en gräsklippare!” utbrast Kalle.

Kalle skyndade sig till pizzerian för att träffa Erik och berätta för honom om hans nyvunna studieintresse. Han berättar om sin utbildning och hur han hade anmält sig till de fyra kurserna: Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" undrade Erik, "Vad är det?"
"Jag skall förklara! Äger du en gräsklippare?" sa Kalle entusiastiskt.
"Nej." Svarade Erik förundrat.
"Jaså Erik, du är bög du?”
av Cicaro
hehe
av matzen10
När Tarzan och Jane träffades uppstod kärlek o lust på en gång. Jane frågade Tarzan:
- Hur brukar du lösa sexbiten här ute i djungeln?
- Tarzan vet inte sex, svarade han.
Jane förklarade o Tarzan svarade:
- Aha, Tarzan göra det med hål i träd (yuccapalm).
Jane la sej ner på marken och sa:
- Gör det med mej!
Tarzan klädde av sej, tog sats o sparkade sen Jane mellan benen.
- Va fan gör du? skrek Jane.
- TARZAN BARA KOLLA INGA JÄVLA GETINGAR I HÅLET!!!
------------------------------------
Rune tog med sig hela familjen, inklusive svärmor, till Jerusalem på semester.
Andra semesterveckan dog Runes svärmor. Han kontaktade konsulatet och hörde sig för om möjligheten att transportera hem kroppen.
"-Det går att ordna, men det blir dyrt!", sa konsuln. "Närmare bestämt 50 000 kr. Men om ni väljer att begrava henne här, blir kostnaden en tiondel."

Rune funderade en stund, men så sa han att han var villig att betala pengarna för transporten.

"-Ni måste ha varit fäst vid er svärmor", sa konsuln.
"-Nja, det är väl snarare så, att jag känner till en person som blev begravd här i Jerusalem för många år sedan. På tredje dagen uppstod han och den risken vill jag jävlar i mej inte ta!"
-----------------------------------
Användarvisningsbild
av Silence101
Cheferna från ölbolagen Carlsberg, Heiniken, Norrlands guld, och Budweiser var och spelade på en golfbana i Sverige.
När de hade spelat färdigt så satt de sig ner vid resturangen vid golfbanan och beställde mat, sedan frågade servitören vad de skulle dricka till:
- jag tar en Carlsberg, probably the best beer in the world, sa chefen för Carlsberg.
Chefen för Heiniken höll inte med så han beställde vilken han ansåg vara bäst.
- jag tar en Budweiser,för om det är det bästa ölet i Usa så är det bäst här oxå.
- jag tar en cola sa chefen för norrlands guld lugnt.
Alla de andra tittade på honom förvånat och frågade honom varför han inte drack Norrlands Guld till maten.
- Om inte ni ska dricka öl till maten så ska inte jag heller göra det...
Användarvisningsbild
av betterlead
Kul skämt, men Norrlands Guld kunde han ju lugnt dricka - det, om något är inget öl. :lol:
Användarvisningsbild
av igelkottar
Gammelpojken kom på ålderdomshemmet, han tänkte han skulle gå runt och presentera sig.
Han såg till sin glädje att det bara var kärringer där. Fan! tänkte han, här kan man göra penningar.
Så han skrev en skylt som det stod följande på,"Ställer upp, 100 kr i sängen och 20 på golvet".
Efter en stund stod en liten hjulbenta kärring och banka på dörra med en hundring i näva ,
-Jaha sa gubben, där ä sänga!
Näru sa kärringa..5 gånger på golve!
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 199
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]