Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:Jag hörde från en vän i Sollentuna att kommunen har jätteproblem.. Det är nämligen så att upphandlingen för snöröjning inom kommunen har upphandlas, men att avtalet inte gäller innan den 15e november.. Hahahahaha.. Jag döööör.. Det är så jävla amatörmässigt... Hahahaha.... [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Jag och en bekant hörde det där från "hästens mun" men antog att det var rent ljug och påhitt.
Datumet vi hörde var dock den 14e november och jag vet helt ärligt inte hur det fungerar.
Men Stockholm hävdar att dom har full beredskap från 1a oktober för snöröjning.
Användarvisningsbild
av sthlm
grillchips skrev:sthlm: Det var mindre plogbilar här i Bromma i helgen, idag när jag gick hem från bussen så var det minst 2 stora hjullastare som brummade omkring och skrapade fritt på marken.
Gottstältare! Här på skuggsidan får vi vänta till midsommar :mrgreen:

Kan bara säga grattis! Och jag menar det.
Användarvisningsbild
av joel80
sthlm skrev:
joel80 skrev:Jag hörde från en vän i Sollentuna att kommunen har jätteproblem.. Det är nämligen så att upphandlingen för snöröjning inom kommunen har upphandlas, men att avtalet inte gäller innan den 15e november.. Hahahahaha.. Jag döööör.. Det är så jävla amatörmässigt... Hahahaha.... [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Jag och en bekant hörde det där från "hästens mun" men antog att det var rent ljug och påhitt.
Datumet vi hörde var dock den 14e november och jag vet helt ärligt inte hur det fungerar.
Det är mycket möjligt att det inte är sant.. Försökte hitta bevis för det ena eller andra men hittar inte. Stockholm stads datum på 1:a oktober hittade jag också när jag letade.

Han jag hörde det av bor i ett av bostadsområdena i Sollentuna där det tog 3 dagar innan dom kom med nån plog.. Det är inte riktigt okej när det kommit 40cm. Körde på hans gata idag, och nu var det om möjligt ännu värre när det börjat smälta och den drygt decimeterhöga isbarken som bildades av alla bilar som körde och packade snön när det inte kom någon plogbil har börjat smälta. Det är som den värsta vår-vägen med enorma potthål!
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:
sthlm skrev:
Det är mycket möjligt att det inte är sant.. Försökte hitta bevis för det ena eller andra men hittar inte. Stockholm stads datum på 1:a oktober hittade jag också när jag letade.

Han jag hörde det av bor i ett av bostadsområdena i Sollentuna där det tog 3 dagar innan dom kom med nån plog.. Det är inte riktigt okej när det kommit 40cm. Körde på hans gata idag, och nu var det om möjligt ännu värre när det börjat smälta och den drygt decimeterhöga isbarken som bildades av alla bilar som körde och packade snön när det inte kom någon plogbil har börjat smälta. Det är som den värsta vår-vägen med enorma potthål!
Tre dagar!? Vilken lyx, här på södra sidan har jag inte sett en enda.
Det är de stora föreningarna som HSB och Familjebostäder som sett till att det varit farbart på gångbanor/vägar där jag bor.
Ingen plogning för mina skattepengar utan från min hyra och folks välvilja.
Inne på Södermalm har jag + en bekant som kör lite budbil sett 2st plogbilar sedan i onsdags.
Tydligen skall Skånegatan och Bondegatan varit de gator man började med!?
av llesrof
joel80 skrev:
sthlm skrev:
Offentlig handling. Bara att begära ut om du vill läsa avtalet så slipper du spekulera. De får inte ens fråga vad du skall ha det till. Sverige är fantastiskt :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Jo jag vet hur det funkar... Men i det här fallet orkar jag nog inte. Så viktigt känns det inte, jag kan leva i den ovissheten. ;)
Användarvisningsbild
av C.W.
cyckelbanorna från västerort är i alla fall helt snö och is fria!
:roll:
Användarvisningsbild
av Allinug
Nu har ju allt töat bort!
av llesrof
joel80 skrev:Jo jag vet hur det funkar... Men i det här fallet orkar jag nog inte. Så viktigt känns det inte, jag kan leva i den ovissheten. ;)
Ja, vissa saker är mer spännande om man inte vet sanningen, till exempel vem som lagt tre stora Toblerone i min brevlåda vid två tillfällen :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Mona!!??!
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 190

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]