Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Som det funkade på 40-60 talet. dessutom hjälpte alla till
med detta, fick betalt i efterskott. Aldrig några problem. Numera skall allt "upphandlas"
på öret när, lagstiftningen binder ris åt oss.
Användarvisningsbild
av Allinug
Ett problem som många tättbebyggda orter har, är att det inte finns någonstans att lägga snön som ska plogas bort.
Så någon "Norrlandsplogning" fungerar inte. Om man skulle köra Norrlandsplogning på bilvägarna så skulle all snö hamna på cykel- och gångvägarna, eller på de bilar som står parkerade längs gatorna.

Men det är ju bra att Norrlandsplogning fungerar bra i Norrland, där det kommer mycket snö och också finns stora ytor att lägga snön på.
Användarvisningsbild
av sthlm
När man bygger nytt så bygger man ända ut till vägen vilket inte gagnar varken de som bor där eller snöröjningen eller för den delen när dom skall sopa.
Flytta in husen 3 meter verkar otänkbart och oerhört krångligt.
Brukar tänka på detta när jag går genom nybyggda områden där folk knappt kan mötas på trottoaren för att man byggt så tätt mellan fasad och väg.
För att krydda det lite extra så skall lyktstolpar står längst ut på trottoaren och gärna några elskåp som kan köras ner.
Allt för att försvåra exempelvis snöröjning som förmodligen skulle uppskatta att ha fritt och bara dra av trottoaren.

Men jag antar att det är för enkelt.
Användarvisningsbild
av sthlm
Är det förresten någon som har sett några som arbetat med att ta bort snö i Stockholm än?
Det har ju visserligen inte gått mer än 5 dagar...
Användarvisningsbild
av wissel
sthlm skrev:Är det förresten någon som har sett några som arbetat med att ta bort snö i Stockholm än?
"Hemma på våran gata i stan" så var det Städdag i Fredags.
Tittade ut tidigt på morgonen, inte EN ENDA bil på gatan,
blev ännu mera snopen när snögänget kom o tog hela gatan, rent o snyggt o snön borta. :-O) :P
Användarvisningsbild
av fjohan82
sthlm skrev:Är det förresten någon som har sett några som arbetat med att ta bort snö i Stockholm än?
Jodå... Jag nyttjade lite kontakter och över en natt var allt undanröjt från Slussen till Henriksdal. Jag tröttnade på att vänster körfält saknades i båda riktningar.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag hörde från en vän i Sollentuna att kommunen har jätteproblem.. Det är nämligen så att upphandlingen för snöröjning inom kommunen har upphandlas, men att avtalet inte gäller innan den 15e november.. Hahahahaha.. Jag döööör.. Det är så jävla amatörmässigt... Hahahaha.... [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Användarvisningsbild
av sthlm
fjohan82 skrev:
Jodå... Jag nyttjade lite kontakter och över en natt var allt undanröjt från Slussen till Henriksdal. Jag tröttnade på att vänster körfält saknades i båda riktningar.
Skicka dom till Skanstullsbron där höger körfält saknas.
Sen kan dom ta Ringvägen som tydligen inte heller räknas som huvudgata för att röja vänster körfält som är till häften en snövall.

Transportörerna tröttnade när första bilarna nådde in till stan och ställde in alla hämtningar.
Känns som samhällsekonomiskt självmord.

Funderar på att lägga ett bud i nästa års upphandling på 2 millar rakt av för hela storstockholm och inte lyfta ett finger.
*gäsp* -klirr i kassan
Användarvisningsbild
av grillchips
sthlm: Det var mindre plogbilar här i Bromma i helgen, idag när jag gick hem från bussen så var det minst 2 stora hjullastare som brummade omkring och skrapade fritt på marken.
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 190

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)