Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Helt rätt gjort wissel. Där riskerar han inte att skada vare sig själv eller andra.
Användarvisningsbild
av sthlm
grillchips skrev:Var i byn håller du hus sthlm? Hos oss är det plogat som bara den.
Stockholms södra förorter, Bandhagen. Åkte 06:00 hemifrån och det var ju bara att stå på gasen då jag var ensam.
Här på Södermalm har dom saltat(?) och plogat några av de större gatorna men fortfarande så kan inte
godstransporterna ta sig fram pga att det är så pass halt och oplogat.
Användarvisningsbild
av grillchips
Se på fan. Jag har inte rört mig så mycket runt i Bromma de senaste dagarna eftersom jag fortfarande har sommardäcken på, men det jag sett när jag traskat runt har varit "till belåtenhet".
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Tänkte jag skulle dra lite fakta om vad dom som kör plogbilarna får stå ut med i Stockholm (och då innerstaden enbart):

3900 gator med en total körsträcka på 157 mil :shock: (det är lika långt som från Trelleborg till Treriksröset).
211 gång- och cykelbanor
35000 träd
30000 gatubrunnar

Inte så konstigt egentligen att det blir kaos när det kommer så mycket snö på en gång som det kom i onsdags.

/Håkan
Användarvisningsbild
av sthlm
GT-mannen skrev:Tänkte jag skulle dra lite fakta om vad dom som kör plogbilarna får stå ut med i Stockholm (och då innerstaden enbart):

3900 gator med en total körsträcka på 157 mil :shock: (det är lika långt som från Trelleborg till Treriksröset).
211 gång- och cykelbanor
35000 träd
30000 gatubrunnar

Inte så konstigt egentligen att det blir kaos när det kommer så mycket snö på en gång som det kom i onsdags.

/Håkan
Med de förutsättningarna skulle du då planera för en snöflinga, 23 gator och 15 träd?

Trafikverket säger att dom har haft fullständig koll men att det är någon annans fel.
Dagen innan visste dom att det skulle falla stora mängder snö.
Från den 1 oktober finns det full beredskap enligt trafikverket!
48h efter snöfall så finns det rapporter om någon enstaka plogbilar på 157 mil väg.

Får jag tillbaka mina skattepengar?
Jag kommer tömma spilloljan i brunnen och dumpa skräpet i diket framöver.
Användarvisningsbild
av Derank
Folk måste ju vara helt dumma i huvudet neröver om de fortfarande kör runt med sommardäck, och dessutom ger sig iväg ut med bilen med sommardäcken på. Jag tyckte jag var lite småsent ute som bytte för 2v sedan.

Hur gör 08ttorna? byter när snön legat kvar en månad?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Var i västberga en kort tur idag. Tämligen gott om snö. Såg några med sommardäck, folk borde verkligen byta senast 1 nov om man nu inte klarar sej utan bil eller förlitar sej på däckföretag.
Användarvisningsbild
av StefanN
Stora vägarna är ju helt ok nu, inte en flinga på dom motorvägarna jag rört mig på idag, dock är ju en del gator i området under all kritik med decimeterhöga strängar mitt i körbanan.
Användarvisningsbild
av Camel
http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-uppenbart-att-det-inte-har-fungerat/ skrev: "Det är uppenbart att det inte har fungerat"
Vi får väl se om man bättrar sig i Stockholm till nästa snöoväder.
http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-uppenbart-att-det-inte-har-fungerat/ skrev:Sen ett år tillbaka gäller så kallad jämställd snöröjning, eller feministisk snöröjning, i Stockholms stad. Det innebär att cykel- och gångbanor – där det bedömts att kvinnor tar sig fram i störst utsträckning – ska prioriteras när det kommer till snöröjning.
Modellen kanske måste omprövas? I min hemstad tillämpas officiellt "Norrlandsplogning" vilket är ungefär det rakt motsatta till "Feministisk snöröjning". Det har fungerat bra under snörika vintrar. Men det är inte den feministiska snöröjningen som har ställt till det i Stockholm påstår man. Tydligen något annat:
http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-uppenbart-att-det-inte-har-fungerat/ skrev:– Det är en avsaknad av jämställd snöröjning nu, de rapporter jag får nu är att det fortfarande är svårt att ta sig fram på trottoarer, och det är en viktig del av snöröjning att prioritera gångvägar, kollektivtrafiken och cykelbanor. Så det är inte den jämställda snöröjningen som har ställt till det
Man konstaterar följande:
http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-uppenbart-att-det-inte-har-fungerat/ skrev:Hur Stockholms stad ska hantera snön fortsatt är oklart. Alla resurser som finns är insatta, och det finns inget extra att kraftsamla med.

– Det finns inte mycket mer resurser att tillgå ... frågan är vad som hände initialt. Snö innebär alltid problem
Ja, vad säger man... :mrgreen:
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 190

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]