Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Snorhalt i morse, kanade duktigt i en skarp högerkurva, jag visste att det var halt, ville mer kolla fästet och det var inga bilar i närheten så alla t4afikpoliser kan vara lugna.
Användarvisningsbild
av grillchips
Brukar också göra så regelbundet under vintern när jag är osäker på underlaget, gasar på lite för att känna när/om det släpper och svänga lite snävt. Har sluppit överraskningar hittills iaf!
Användarvisningsbild
av Perra83
Nu snöar det för fullt och det ska tydligen fortsätta i ett par dagar.

ELcyklade och handlade för en stund sedan. Folk tittar lite underligt när ja kom med en stark ficklampa på styret plus cykelns vanliga belysning och dubbknaster och en full påse med mat i ena handen. Det är nog ca 6 km fram och tillbaka till stan. Fast det går snabbt och cykelbanorna var grusade. -4°C ute.
3bar däcktryck blev rätt okej.
Användarvisningsbild
av Allinug
Vi hade ingen snö igår, men idag har det kommit en del. Fick på dubbdäcken på cykeln igår och det var rätt kul att cykla till jobbet på morgonen i snön. Ingen aning om vad för bar jag har i däcken, men på hemvägen så gick det tungt att trampa. Och svinkallt var det, trots vinterjacka. Det blir till att leta fram termobrallor och tumvantar nu.
av llesrof
Fortfarande knappt ingen snö inne i stan men här har det kommit ännu mera. När jag körde hem idag var det som den klassiska skärmsläckaren starfield simulation [FUCKING A DUCK WITH SMILING EYES AND DANCING FEETS]
Användarvisningsbild
av fjohan82
Så kom snön till Stockholms län och trafiken är fullständigt upp-och-nervänd... :roll:
Användarvisningsbild
av sthlm
Gaaah!

Är det inte läge att införa krisläge kod röd eller liknande för Stockholm när snömängden överstiger 10mm?
Folk köper stora SUVar med fyrhjulsdrift och dubbdäck och ligger över två filer i 30kmh.
Sen har vi de som skrapar ett hål framför näsan och skiter i resten av bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Ska till Stockholm imorrn.. Möte inne i stan vid 10.. Känns som att jag måste dra tidigt från Gävle...
Användarvisningsbild
av Perra83
Körde från Örebro och norr ut idag. Tror att det var värsta halkan hittills som jag upplevt. Tog 1h 3min att köra 45km.
Kom hem till lite kallare väder och mera snö. Då var det inte halt alls.
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:Ska till Stockholm imorrn.. Möte inne i stan vid 10.. Känns som att jag måste dra tidigt från Gävle...
Tre olyckor på 8km hem till tryggheten låter som att du bör starta redan nu :D
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 190
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]