Moderator: Moderatorer
joel80 skrev:Haha.. vilka stolpskott det finns. Och snubben på motormännen är en av dom!!Hehe reagerade med på det :mrgreen: Men men bra att de belyser iaf, ska nog gå upp en kvart tidigare imorgon och köra ut bilen från garaget och låta den stå där på tomgång bara för att : ) Tror dock han mest syftar på att gå ut i tid så man hinner göra bilen redo, hoppas jag
" Gå ut en kvart tidigare, varmkör bilen, ha motorvärmare. Det är både bra för miljön och bensinförbrukningen, säger han."
Köra en kall motor på tomgång ska man absolut inte göra i en kvart.. och det är inte bra för vare sig motorn, miljön eller bensinförbrukningen.. samt olagligt i de allra flesta städer.
Schmoyoho skrev:Önskar Volvo hade torkare till bakrutan även på sedanmodellerna, eller tätare+kraftigare elslingor. Känns hopplöst att sopa bakrutan. På ett sätt eller annat kommer det ny snö dit så fort man kör iväg och där ligger den kvar som om det bildas en luftkudde som omslutar hela rutan och hindrar fartvinden från att nå.Ja hiskeligt dåligt på min S60 också. Man ser exakt vart vinden slickar på bakrutan då jag får som 2 skuldror mitt på bakrutan och där ligger det kvar sålänge jag inte tar bort det.
Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]
Det där är (möjligen fuktpåve[…]