Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Två decimeter snö kan väl en enhjulsdriven Simca klara av?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kul att se en artikel om att man ska skrapa rutor och borsta av bilen :) http://www.sydsvenskan.se/sverige/isig- ... -ge-boter/
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. vilka stolpskott det finns. Och snubben på motormännen är en av dom!!

" Gå ut en kvart tidigare, varmkör bilen, ha motorvärmare. Det är både bra för miljön och bensinförbrukningen, säger han."

Köra en kall motor på tomgång ska man absolut inte göra i en kvart.. och det är inte bra för vare sig motorn, miljön eller bensinförbrukningen.. samt olagligt i de allra flesta städer.
Användarvisningsbild
av Micce1980
joel80 skrev:Haha.. vilka stolpskott det finns. Och snubben på motormännen är en av dom!!

" Gå ut en kvart tidigare, varmkör bilen, ha motorvärmare. Det är både bra för miljön och bensinförbrukningen, säger han."

Köra en kall motor på tomgång ska man absolut inte göra i en kvart.. och det är inte bra för vare sig motorn, miljön eller bensinförbrukningen.. samt olagligt i de allra flesta städer.
Hehe reagerade med på det :mrgreen: Men men bra att de belyser iaf, ska nog gå upp en kvart tidigare imorgon och köra ut bilen från garaget och låta den stå där på tomgång bara för att : ) Tror dock han mest syftar på att gå ut i tid så man hinner göra bilen redo, hoppas jag
av Schmoyoho
Önskar Volvo hade torkare till bakrutan även på sedanmodellerna, eller tätare+kraftigare elslingor. Känns hopplöst att sopa bakrutan. På ett sätt eller annat kommer det ny snö dit så fort man kör iväg och där ligger den kvar som om det bildas en luftkudde som omslutar hela rutan och hindrar fartvinden från att nå.
av Uninium
Schmoyoho skrev:Önskar Volvo hade torkare till bakrutan även på sedanmodellerna, eller tätare+kraftigare elslingor. Känns hopplöst att sopa bakrutan. På ett sätt eller annat kommer det ny snö dit så fort man kör iväg och där ligger den kvar som om det bildas en luftkudde som omslutar hela rutan och hindrar fartvinden från att nå.
Ja hiskeligt dåligt på min S60 också. Man ser exakt vart vinden slickar på bakrutan då jag får som 2 skuldror mitt på bakrutan och där ligger det kvar sålänge jag inte tar bort det.
Användarvisningsbild
av Micce1980
joel80: Här är en som inte har varmkört bilen i en kvart :)
Bilagor
20160120_183547_E.jpg
20160120_183547_E.jpg (200.76 KiB) Visad 770 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
Eller nån som inte är intelligent nog att hantera en borste. (Kan ju vara lite utmanande när den har två ändar.. och ingen instruktion om man ska hålla i den med spröt eller den hårda...)
Användarvisningsbild
av Allinug
Idag kom det ganska mycket snö, lite oväntat måste jag säga.
av llesrof
Tre centimeter snö här och trafikradion gick varm med varningar om folk som kört i diket eller krockat.
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 190

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]