Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Just nu är det som att köra runt i en grund sjö med bilen, 1 decimeter vatten vart man än vänder sig.
Varje gång jag klev ur bilen så hade jag vatten till fotknölarna :evil:
Vi får se hur det går imorgon när det fryst på.
Användarvisningsbild
av grillchips
Härligt med mer snö o kyla nu! Men satan så halt det är under pudret som lagt sig.
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag cyklar ju till jobbet och jag kan säga att det inte alltid är helt lätt att komma fram med cykeln när cykelbanorna verkar vara det sista som plogas. Men samtidigt är det skönt att vara ensam på cykelvägen och slippa trängas med alla bilar som är extremt dåliga på att hålla avstånd. Jag har sett flera tillfällen då det har varit nära krock på E18 när det bara är ett par meter mellan bilarna. Idag var det dock lugnt på E18, eftersom vi fått ett "slukhål". De som ville hänga på E18 fick krypköra.

-11 grader nu, senare i veckan skulle det bli ner mot -20 grader nattetid...
av volvo244gle
-18 grader och sol här i skrivande stund. Ska iväg och göra ett försök att felsöka halvlyset på en Toyota RAV4 nu efter lunch. Hoppas biljäveln står i ett varmt garage men sådan tur har jag väl inte.
Sen blir det hem och hämta grabben från dagis samt slunga väck det sista runt garaget som jag inte hann ta igår.

Cyklar också till jobbet. :) Det är som regel skönare än att behöva skotta fram och tina upp en bil för att sen köra 2 km. Har dessutom elcykel så det är bara att gasa på genom snön... Fast man inte får och egentligen måste trampa samtidigt för att det inte skall räknas som olaglig moped. :oops:
Men gäller att ta det varligt såklart, både när det gäller gasandet och i halkan.
Användarvisningsbild
av Allinug
-20 grader nu... Ja, då gäller det att klä sig.
Användarvisningsbild
av Perra83
Samma här -20.9°C. Räcker det inte med tunna Adidas mjukisbyxor? Jag använde mössa igår för ovanlighetens skull. Handskar kan ja ha ibland. Hundarna lyfter på en tass när dom står stilla ute :lol:
Riktigt fint vinterväder nu.
Användarvisningsbild
av Allinug
Det är termobrallor som gäller när jag cyklar. Inte pga kylan, utan pga fartvindarna som blir när jag far fram på cykeln. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Alltså... Göteborg verkar ha fått lite snö.. och totalt kollapsat! 2dm ungefär... och då har skolor stängt och folk lyckas inte ta sig till jobben?!!
Okej att det troligen är 2dm rätt tung snö.. men hur dåligt förberedd måste man vara för att bli "insnöad" av 2dm snö?!

:D
Användarvisningsbild
av StringerBell
joel80 skrev:Alltså... Göteborg verkar ha fått lite snö.. och totalt kollapsat! 2dm ungefär... och då har skolor stängt och folk lyckas inte ta sig till jobben?!!
Okej att det troligen är 2dm rätt tung snö.. men hur dåligt förberedd måste man vara för att bli "insnöad" av 2dm snö?!

:D
Du menar att man ska ha en armé av plogar beredd i det fall det kommer 2 dm snö på en gång, vilket kanske händer var tionde säsong?

Kanske hellre stå ut med en kaosdag eller två istället för att ha 100miljoner i maskinvara som står och rostar fyra vintrar av fem? Och oavsett beredskap är det ingen som kan hindra den mängd tung trafik som trafikerar västkusten och Göteborg året om och som inte är skodd för Norrländska förhållanden.
Användarvisningsbild
av joel80
Fast dom kör ju omkring med 100-tals saltmaskiner.. Man kan sätta en plog på dem också.
Är det verkligen bara maskinpark det hänger på tror du?
Kör folk med sommardäck i större utsträckning så dom inte klarar nån dm snö?

Det blir lite småkaos i Stockholm också om det kommer 2dm snö.. men inte kallar man sig insnöad, och jag har svårt att se att skolor och arbetsplatser skulle stänga.
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 190
Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]

Eller det faktum att VW vill sälja nya bilar […]

Tack för svar! Lät jobbigt, men kanske […]