Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Mer skrämmande är väl att tro sånt om allt och alla av sina medmänniskor, för att arbetsgivaren följer reglerna som finns på företaget, tror inte i min vildaste fantasi att nån är perfekt på jobbet i alla avseende för den delen trots allt.
Fakta är att fotoförbud råder och alla övertramp polisanmäls enligt infoskylten vid infarten. Sen spelar det ingen roll om det är turist eller en anställd.
Det vore annars som att snatteri på ica bara anmäls om det är en icke anställd som snattar.
Ska man ha regler som är strama så tillämpas dom på alla utan undantag. För att skapa respekt för reglerna så ska också det hända som man varnar för vid informationen utanför företaget, eller vid vakten, utan undantag
av I.H.P
llesrof skrev:
I.H.P skrev:
torbjorn_75 skrev:Regler är regler...
De hade regler i Auschwitz oxå...
Men det betyder inte att jag tycker att de gjorde rätt som följde reglerna.
//Björn
Godwins lag slår aldrig fel: http://sv.wikipedia.org/wiki/Godwins_lag
Se där ja! :-O) Då följde jag ju en regel :twisted:
För att uttrycka mig mer retoriskt då, så tycker jag inte att man kan gömma sig bakom argumentet "Regler är regler" utan istället ha en mer pragmatisk syn och tillämpa SBF metoden (SuntBonnFörnuft).
För att inte komma helt OT får jag väl också berätta att jag arbetar som projektledare, ansvarig för produktionsteknik vid införande av nya produkter på ett företag som tillverkar elmotorsystem för bla industri, marin och fordon. Pga sekretess kan jag varken berätta mer eller visa någon bild.
//Björn
av 2444ever
I.H.P skrev: För att uttrycka mig mer retoriskt då, så tycker jag inte att man kan gömma sig bakom argumentet "Regler är regler" utan istället ha en mer pragmatisk syn och tillämpa SBF metoden (SuntBonnFörnuft).
För att inte komma helt OT får jag väl också berätta att jag arbetar som projektledare, ansvarig för produktionsteknik vid införande av nya produkter på ett företag som tillverkar elmotorsystem för bla industri, marin och fordon. Pga sekretess kan jag varken berätta mer eller visa någon bild.
//Björn
Och då förväntar du dig att de under dig i projektet inte gör som du eller "projektreglerna" säger utan istället att var och en gör det deras eget sunda förnuft säger dom? :roll:
av matzen10
Nja, det är väl bara att acceptera fotoförbud. Förmodligen finns det konkurrens -och/eller integritetsskäl som grund. Och det skulle förmodligen även jag, om jag var arbetsgivare, begagna mig av om behov fanns.

Som anställd har man ju möjligheten att avsluta sin anställning ifall denne inte delar arbetsgivarens syn på saken. Utan vidare konsekvenser.
Så på det sättet kan jag hålla med om att regler är regler. Men jag gör inga övriga subversiva likställanden med nazism/kommunism eller annat elände.

Men håll med om att även du [läsare] skulle tillämpa samma regler ifall du hade en unik/ledande process inom ditt företag? Åtminstone om konsekvensen är att konkurrenter inom samma genre kan få tillgång till samma unika process och du/ditt företag potentiellt mister intäkter = arbetstillfällen.

/M10
av I.H.P
Vad andra gör kan jag inte styra över annat än att vi har en öppen diskussion om hur vi hanterar sekretessen.
Pettsons fall visar en i mitt tycke trubbig tillämpning av reglerna eftersom ingen skada/risk konstaterats och personen var medveten om reglerna men ändå bedömde att skada/risk inte förekom, så att jag tycker att diskussion/tillrättavisning hade varit tillräcklig påföljd.
Men å andra sidan kanske detta var fall nr 346 av olovlig fotografering på det företaget?
Camels fall visar på vad jag tycker är en pragmatisk tillämpning från företagets sida.
//Björn
Användarvisningsbild
av ducell
jag är åxå VD (verkställande dräng) i ladugården på Kvinnersta gymnasiet i Örebro.
bilder från ladugården är strängt förbjudet då någon kan komma o sno ideerna om hur vi får mjölken från våra kor till era affärer :lol: eller kopiera färgsammansättningen på kossorna :roll:
kan dock meddela att en ko som sprungit 200 meter får grädde ur spenarna och för att få yoghurt med jordgubbssmak har vi matat en kossa med färska jordgubbar ,sedan fick den springa 500meter , och nej ni vill INTE veta hur chokladmoussen kommer fram :x
av *pettson*
ducell skrev:jag är åxå VD (verkställande dräng) i ladugården på Kvinnersta gymnasiet i Örebro.
bilder från ladugården är strängt förbjudet då någon kan komma o sno ideerna om hur vi får mjölken från våra kor till era affärer :lol: eller kopiera färgsammansättningen på kossorna :roll:
kan dock meddela att en ko som sprungit 200 meter får grädde ur spenarna och för att få yoghurt med jordgubbssmak har vi matat en kossa med färska jordgubbar ,sedan fick den springa 500meter , och nej ni vill INTE veta hur chokladmoussen kommer fram :x
Joo berätta?.. Eftersom det smakar choklad bör det ha med kakao att göra? Får dom löven eller matas dom med svindyr ren kakao?
I övrigt så..Jag vet så mycket som att du är i återvinningsbranschen. Vad kommer annars snickarens koben ifrån?
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag sade upp Mig från Mitt arbete på en låsgrosist för 25 år sedan beläget i södra Stockholm, flyttade till Mellersta Finland där Jag startade ett företag i reklambrancen. Jag åkte landet runt flera varv och skaffade kundunderlag dessutom lärde Jag Mig Finska samtidigt. Produkterna är i korthet Reklampennor, Tändare, Visitkort mm.
I början tryckte Jag med metoden värmeprägling men har gott över till en annan metod, visitkorten via datorn.
Detta i korthet vad Jag gör.

Hälsningar
Roger
av Lövet
Håller tummarna för att du ska få hoppa upp i trucken igen
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19