Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av filip2
Tänkte berätta att i tisdags så hittade jag ett fel; Stålröret som går emellan den nedre och övre mässings delen var helt igenkorkad i botten av kalk, fick hacka ur skiten :x

Fel nummer två upptäckte jag igår tack vare mina sprängskisser, under mätaren så sitter det en liten stålkula med en fjäder. Och mellan kulan och ställ-ventilen så ska det sitta tre små grejer en o-ringspackning och så var det två slags special brickor, kommer inte riktigt ihåg.
Men felet uppvisar sig iallafall så att det bara droppar ut vatten, för kulan blockerar, tar jag bort kulan & fjädern så flödar vattnet på bra.
Så det blir att höra med roosclean om dom kan få fram delar.
filip2 skrev:Tänkte berätta att i tisdags så hittade jag ett fel; Stålröret som går emellan den nedre och övre mässings delen var helt igenkorkad i botten av kalk, fick hacka ur skiten :x

Fel nummer två upptäckte jag igår tack vare mina sprängskisser, under mätaren så sitter det en liten stålkula med en fjäder. Och mellan kulan och ställ-ventilen så ska det sitta tre små grejer en o-ringspackning och så var det två slags special brickor, kommer inte riktigt ihåg.
Men felet uppvisar sig iallafall så att det bara droppar ut vatten, för kulan blockerar, tar jag bort kulan & fjädern så flödar vattnet på bra.
Så det blir att höra med roosclean om dom kan få fram delar.
Det tar sig, trevligt :D
Användarvisningsbild
av filip2
Ja, det känns skönt. Upptäckte på ritningarna att det ska också sitta ett litet filter vid det inkommande vattnet, å den kan ju vara bra att ha, så det blir att beställa det också.

Jag har heller ingen högtrycksslang till den, tänkte köpa från swedol, men vilken inner diameter kan vara lämplig om man vill ha typ 14 meter med 150 bar?
Swedol har:
1/4" 6,4mm
5/16" 7,9mm
3/8" 9,5mm
filip2 skrev:Ja, det känns skönt. Upptäckte på ritningarna att det ska också sitta ett litet filter vid det inkommande vattnet, å den kan ju vara bra att ha, så det blir att beställa det också.

Jag har heller ingen högtrycksslang till den, tänkte köpa från swedol, men vilken inner diameter kan vara lämplig om man vill ha typ 14 meter med 150 bar?
Swedol har:
1/4" 6,4mm
5/16" 7,9mm
3/8" 9,5mm
Vet inte vad som kan vara lämplig dia, men kolla på någon rejäl tvätt på swedol och mät på den (iof svårt att mäta innerdia kanske) :)
Användarvisningsbild
av filip2
Jo, men det kanske man kan göra för det står även ytter diameter i katalogen, så mäter man det istället kan man ju få en hint.
Annars kanske dom vet på roosclean.
Bild

Fick hem min nya tvätt häromdagen, tyvärr har det ju varit så kallt utomhus så någon direkt testkörning har jag inte kunna gjort ännu.
Men men den som väntar på något gott får vänta :D
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]