Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Jag har Telenor på min jobbmobil där jag inte kan välja själv. Telia på min privata.

Det finns väl en gräns när jag skulle kunna fundera på Telenor på min privata också -- men då torde Telia behöva vara mångdubbelt dyrare...
Användarvisningsbild
av SvenB
Spoiler »
**pettson** Har du meddelat och eventuellt skickat det du skrev till dom?
av *pettson*
Ja KKR det är fixat. Dom har fått en kopia på chatten, samt vad jag vill ha sagt i klartext.
Användarvisningsbild
av JimmyG
*pettson* skrev:Måste revidera min tanke om telenors kundtjänst hursomhelst..
Var nyss i kontakt med dom via chatt. Förmodligen är det outsourcade chimpanser från nåt zoo som jobbar. Inte för dom var otrevliga men det finns gränser för intelligensproblem.

Natten till idag (läs: igår) blev det nån telekrasch för TRE har jag förstått i efterhand. Med lite slutledningsförmåga har jag förstått att telenor och TRE samarbetar ganska tätt ändå. Det visste jag dock inte när telelinan försvann för mej.
Hursomhelst hade jag ett ärende mitt i natten då jag var tvungen att ringa. Men trots full signal så fick jag hänvisningston.
Konstigt tänkte jag? Provade några ggr till men fortfarande hänvisningston.
Provade sms och det fungerade som tur var. Jag klarade ut mitt ärende. Provade internet via telefon. Fungerade. Men alltså inte samtal.
Tog datorn och gick till telenors hemsida, letade efter felanmälan, fann ingen möjlighet att göra det? Konstigt? Inga driftsproblem fanns i min region heller.
Deras chatt med kundtjänst som förvisso har generösa öppettider på 07-00 hade ju stängt. Lade ned det här.. lade mej och sov vidare.

Kontaktade deras kundtjänst idag via chatt. Där börjar nu det som jag befarat, det här med.. chimpanserna...
Jag får kontakt med en tjej och förklarar att jag vill veta vart man felanmäler när telelinjen försvinner sådär som den gjorde inatt, finns det nåt på hemsidan jag missat?
Får svaret: Nej det finns inget på hemsidan. Du får kontakta kundtjänst här mellan 07-00.
Förklarar att: Problemet inträffade kl 03 för min del..
Får svaret: Vi kan inte felsöka saker i efterhand. Det måste anmälas när det sker.
Förklarar att: Hur felanmäler jag det kl 03?
Får svaret: Kundtjänst i telefonen på 222 är öppet till 00. Dit kunde du ringt och felanmält.
Förklarar att: Kundtjänst har då stängt 03.00 och hur ringer jag på en telefonlinje som inte fungerar, och är orsaken till att jag ens felanmäler?
Får svaret: Våra tekniker är på plats 08-18.00 vardagar, dit kan du också ringa när telelinjen strular.
Förklarar att: STOPP nu.. Om inte felet inträffar 08-18 finns ingen som kan felsöka, inträffar det inte mellan 07-00 så kan ni heller inte ta emot en felanmälan eftersom den inte går att reda ut i efterhand?
Får svaret: Det är korrekt.
Förklarar att: Så kortfattat så om det inträffar när ni har stängt så är det bara att skita i vilket för min del tills ni upptäckt problemet själva och fixat det ändå? Eftersom det ändå inte går att kolla upp i efterhand?
Får svaret: Nejdå, du kan alltid ringa 222 ifrån din mobil?
Förklarar att: Driver du med mej? Varför skulle jag ringa 222 när ni har stängt och inte svarar? Och hur gör jag det med telefonlinan som inte fungerar?
Får svaret: Du använder en annan telefon?
Förklarar att: Det är inte MIN TELEFON det är fel på, det var er linje som inte fanns.
Får svaret: Du får ringa till teknikerna om det.
Får svaret: har du fler frågor?
Förklarar att: Ja samtal bryts alltsom oftast. Ibland väldigt frekvent och ibland mer sällan. Utan täckningsfel eller nåt sånt.
Får svaret: Då får du logga dom samtalen så teknikerna kan reda ut det och se vad som varit problemet efteråt.
Förklarar att: Då går det alltså att se problem efteråt om jag bara kan ange vilken tid och vart jag var?
Får svaret: Ja men det är väldigt svårt att felsöka efteråt. Bäst är om du kan felanmäla det direkt.
Förklarar att: Hur felanmäler jag att mina samtal bryts? Dom bryts ju även om jag ringer till er då?
Får svaret: Ja men då får du ringa om..
Förklarar att: Om det inte bryts när jag ringer då?
Får svaret: Ja då finns det inget att felanmäla just då..

Tackar här för mej och förstår att när min bindningstid går ut inom kort så blir det ett annat telebolag trots alla problemfria år jag faktiskt haft. Nånting har gått snett i bolaget när det gäller utbildning, plus att sköta om sina system. Jag kan inte längre bidra till sånt genom mina avgifter... :shock:

Såååååå.... det är inte bara jag som tycker deras kundservice skötas av 5 åringar.. Deras kundservice och vilja att rätta till problem är under all kritik.. "lägre än glocalnet!... hehe (inget fel med glocalnet.. tänkte bara på deras reklam för ett tag sen )

Telenor fortsätter att skicka ut felaktiga fakturor, laddade ner en app efter att dom öppnat mitt abonemang efter 3 veckors nedstängning pga 2 dagars försening med betalning efter förfallodag... betalade den ju på förfallodagen.. iallafall.. appen, laddade ner den för att kolla saldo, och vipps hade mitt abonemang kommit upp i whopping 562 kr.. och det går fortfarande att ringa, trots att det står i avtalet att jag har en saldo spärr vid 300 kr!!

Dessutom har dom lagt på en tjänst för 99 kr som jag inte har en aning om vad det är, och har heller ingen lust att ringa in o fråga, för ingen av dom på kundtjänst kommer att veta vad det är för nått... utan kommer bara att säga åt mej o betala... annars skickar vi det till inkasso, mao som deom brukar göra efterssom det är deras policy som dom så fint sa!

IDIOTER:... kommer alldrig mer sakaffa dessa banditer!
av llesrof
Kolla vad det är för tjänst de lagt på och som kostar 99 kronor. Slår vad om att det är något sånt där familjeabonnemang som gör att man ringer gratis till de inom familjen som också har Telenor.
av ShRTee
Nu är det slut med Telenor efter närmare 20 år

Eftersom Telenor raderar detta på sin sida på Facebook så får jag skriva detta här och en del andra sidor med normala människor.

Konversationen började idag
16:50
Jag

Hej.

Jag vill bestrida faktura *************.

Detta då denna har krediterats fel. Denna faktura har en kredit på samma belopp som ni har varit tvungna att driva vidare till inkasso.

Så jag har väldigt svårt att förstå hur ni kan kreditera något som har saknats så mycket så att det har varit tvunget att driva ärendet vidare vilket har medfört mig en extra kostnad på Påminnelseavgift 60 Kr + Inkassoavgift 180 Kr och (RÄNTA) på 4,58 Kr = 244,58 Kr.

Den faktura ni skickade påminnelse betalades enligt instruktioner den 8/7. Jag har legat plus-minus på mitt konto med andra ord sedan den 8/7 !!!!

Ändå skickar ni mig en faktura med en kreditering på 199 kr den 4/8 samtidigt som ni skickar ett Inkasso till Intrum Justitia på 199 Kr ??????

Detta har då blivit 383,58 som också är betald... Plötsligt ligger jag IGEN 199 Kr plus ??? Hur löser vi detta????

Jag har idag 6 abonnemang som jag betalar i snitt 250 Kr / månad totalt 1250 Kr /Månad = 15,000 Kr /år Och jag har varit kund i snart 20 år..

Men nu är botten nådd efter samtal med en person på teknisk support som inte kunde/fick koppla fram mig till någon på faktura avdelningen. Han kom med ursäkt på vad som var fel efter ursäkt på vad jag gjort fel och jag väntade i nästan 45 minuter i min mobil ..

Om det blivit ett fel så för fan erkänn detta och lös problemet snabbt med en enkel lösning.

Istället skall det skyllas på att jag har gjort fel mm. likaså ville jag kontakta någon med info om hur jag avslutar alla abonnemang då jag över huvudtaget inte vill ha med Telenor att göra mer, då sa han att du kan försöka säga upp dom.

Samtidigt administrerar jag 6-8 abonnemang i företaget jag sitter som ansvarig där jag betalar i snitt 400 Kr/månad = 33,600 kr år.

Jag kommer med alla medel att se till att inga av våra privata abonnemang kommer förlängas hos er och jag kommer kontakta en jurist för att hitta något i kontrakten som gör att jag kan avsluta alla mina affärer med Telenor...

En mycket besviken FD kund.

16:58
Telenor Sverige

Hej Mats! Jag ser att du varit i kontakt med oss tidigare idag per telefon. Jag har kikat på din faktura och ser att vi skickat ut en påminnelse till dig angående att vi saknar 199 kronor på denna faktura. När vi inte fick in betalningen efter att vi skickat ut en påminnelse så gick fakturan vidare i krav hanteringen. Du behöver nu kontakta vårt inkassobolag Intrum Justitia för vidare information om fakturan. Du når dem på nummer 08-546 103 60. Jag önskar dig en fin dag! /Emma

17:03
Jag

Detta är också gjort. Jag har likaså betalt och bestridit inkassokravet. Detta kommer jag också att driva vidare... Men ändå blir jag behandlad som om jag inte är vatten värd.

Nej nu skall detta spridas i alla medier på alla vis för så här behandlar man inte sina kunder..

Ni är totalt nonchalanta numera, handlar bara om pengar.

Jag har haft er som operatör i så många år så jag märker skillnad. Likaså jobbade jag för The Phonehouse som butikschef och hade mycket kontakt med kundtjänst, men nu är ni Så dåliga...

17:09
Jag

Fakturan är förresten betald den 8/7 och det är detta som retar mig då den sk kundtjänsten skyller på att jag betalt 199:- och skrivit fel ocr, ja det har jag kanske gjort men om det saknas 199:- så skall väl detta ta ut varandra???

Han säger att ni fått in en betalning på 199:- på mitt konto med fel OCR, sen ändrar han sig till att jag inte betalt alls och att allt är korrekt ?????

ändå får jag en kredit på 199:- ?????????????????????

När skall ni förstå att med den behandlingen så är jag inte en glad kund längre.

Det går knappt att nå kundtjänst längre bara att man skall välja och sköta själv.

Ni VILL inte ha kontakt med era kunder längre, BARA Pengar....

Och efter detta inte ett ljud.

Läste nu vidare att Telenor skall flytta sin Kundtjänst till Indien, Då kan dom tjäna ÄNNU mer pengar..

Nej så se till att Fundera på vilken operatör ni använder...

DAX att rucka på MONOPOLET
Användarvisningsbild
av Micce1980
Verkligen klurigt att vissa hamnar i kläm hos vissa företag och vissa inte. Själv gick jag tillbaka till Telenor för att de fungerade bra efter en dans på 18 månader hos Tre och lär knappast välja de igen medans andra säger tvärtom.

Men jag har å andra sidan bara ett abonnemang och det är hos Telenor och jag säger inte upp i förtid och så vidare så det kanske är därför det inte blir något krångel för min del.
av llesrof
Du kör mer rätt mycket osakligheter och påståenden om att de bara vill tjäna pengar och "vapenskrammel" i din konversation och sån brukar ju sällan imponera på någon eller förstärka någons vilja att ställa saker till rätta. Sedan undrar jag varför teknisk support förväntas koppla dig till fakturaavdelningen, eller någon annan avdelning alls? Jag arbetar själv med teknisk support vi får dagligen samtal där någon vill bli kopplad. Det är rätt irriterande eftersom det är just teknisk support vi jobbar med och inte har till uppgift att koppla samtal.
Användarvisningsbild
av Micce1980
llesrof: Men kundvård ingår väl i ditt jobb? :) Men ja köper att det är tidsupptagande. Kanske något att ta upp på ett möte istället, kanske kan hemsidans kontaktinformation göras tydligare och så vidare.
av llesrof
Micce1980 skrev:llesrof: Men kundvård ingår väl i ditt jobb? :) Men ja köper att det är tidsupptagande. Kanske något att ta upp på ett möte istället, kanske kan hemsidans kontaktinformation göras tydligare och så vidare.
Jo, fast kundvård innebär inte att man skall ta vad som helst och hur som helst. Men jag håller med om att de där telebolagen, och många andra, är onödigt svåra att komma i kontakt med.

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]

Fel anmälde också, 4.2.13 hjälpte […]