Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag rekommenderar WAG-320N. Det är en gigabit router med trådlöst i nya N-standarden. Den har även inbyggt ADSL-modem, har du inget behov av modem så har Linksys även en liknande modell utan ADSL-modem. Det är lite mer avancerat GUI än t.ex. D-Link.
SA4AQS skrev:Anars är ju linksys WRT-54Gx modellerna med open wrt-dd bra val om man tycker sånt är kul.
Jag har en sådan liggandes någonstans. Jag köpte den när jag trodde att min gamla finfina Linksys WAP54G accesspunkt var trasig. Eftersom det var svårt att hitta en renodlad accesspunkt så fick det bli en med router. Sedan visade det sig att det var mitt gamla Thomson-modem som gjort sitt och tackat för sig. Linksys WRT-54 funkar bra men grejen med den är att den saknar inbyggt ADSL-modem. I alla fall saknar den modell jag har detta. WAN-porten är en vanlig RJ-45 vilket kan vara lite tjurigt, för att inte säga omöjligt, att koppla in i telejacket. Här ser du baksidan på en Linksys router/accesspunkt: http://cablemodemss.com/2011/05/26/link ... ess-modem/
Jag kopplade den till ett Linksys ADSL2-modem. Vill minnas att det är detta modem jag har: http://reviews.cnet.com/routers/linksys ... 50312.html

Nu visade det sig att det var mitt modem som var sönder så jag kör fortfarande med en renodlat accesspunkt i form av en skitgammal Linksys WAP54G kopplad till ett matchande Linksys AG241 ADSL2-modem. Linksys prylar kan man älska eller hata, jag älskar dem. De grejer jag har är hur stabila som helst. De gånger jag har problem och startat om sakerna har sedan visat sig bero på att min internetleverantör haft problem och då hjälpte det inte hur många gånger jag startade om mna saker. Kort sagt så har jag under alla år aldrig behövt starta om något.
Jag funderar på om det kunde lösa ditt problem att dunka in ny firmware i den strulande routern. Har du testat det? Jag hade nog testat
1: omstart (vilket den verkar sköta själv så att säga)
2: FUllständig reset av den.
3: Ny, och förhoppningsvis stabilare, firmware.

Det kan funka och kostar inget att testa. Har du tur så hjälper det och du kan köpa något annat ball för pengarna :D
Den dog helt efter att jag kopplade ur den. inga lampor tänds och sen så finns det ingen nyare FW då den är ganska gammal

Tackar alla för dom rekommendationer jag fått och jag gick igenom alla och som sagt så föll det på netgear 3700, var tvungen att bestämma mig snabbt
3700 åker tillbaka, maken om struligare enhet har aldrig varit med om, funkade bra ett tag, tappar istort sett all upphastighet så en omstart av routern fixar det temporärt i 5-10min sen så är det lika igen så nu kör jag min gamla ej trådlösa linksys utan problem
av irie
Hade Netgear WNR-854T under knappt tre år och när den fungerade så var den riktigt bra. Tyvärr så har jag haft otroligt mycket strul:
- första routern pajade efter 10 månader (fick en ny på garantin)
- andra routern pajade efter 8 månader (även denna byttes på garanti)
- tredje routern höll i hela 14 månader.

Bestämde mig för att lämna Netgear och testa D-Link, har nu kört med min DIR-655 i drygt ett år och aldrig behövt starta om den. :)

/irie
ja 655 är som det verkar en bra router men av nån konstig anledning så lirar den inte bra med den telefon jag har Galaxy SII, ihopkopplad med telefonen så drar telefonen löjligt mycke batteri, ingen vet ännu vad det beror på
av irie
Severin skrev:ja 655 är som det verkar en bra router men av nån konstig anledning så lirar den inte bra med den telefon jag har Galaxy SII, ihopkopplad med telefonen så drar telefonen löjligt mycke batteri, ingen vet ännu vad det beror på
OK, är dock inget som jag märkt av (har iofs ingen Galaxy utan en iPhone 4).

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]