- tis 15 feb 2011, 04:59
Det är klart att handlar det om något som verkligen berör mig, kan jag besvära mig med att spendera den extra tiden det tar för mig. Men det betyder inte att jag tycker det är kul.
Och innan ni börjar hacka på mig för det jag skrev...
Jag har också problem med läsning. Gick på så kallad OBS-klinik i grundskolan med specialträning för att lära mig läsa och skriva ordentligt. Jag läste normal-texter konsekvent långsammast i klassen genom hela grundskolan. Därför att vet jag hur irriterande det är för mig att läsa massor av stavfel, så göra jag vad jag kan för att se till att det jag skriver är så rätt som möjligt.
Det är mitt sätt att visa respekt för de som ska läsa det jag skrivit.
CarMan skrev:Jag vet inte hur andra känner, men själv har jag inget intresse alls av att andvända mig av ett rättstavningsprogram. (tar ju bara masa tid)(är ju iriterande nog &"tdskrävande" at behöva trycka på forumsindex efter varja läst tråd, bara för att nå knappen visa senaste inlägg)Personligen tycker jag att det är irriterande och tidskrävande nog att behöva spendera tid på att dekoda meddelande, och ännu mera så att behöva skriva och fråga vad som menas. Några enstaka fel här eller där fungerar väl, men det finns en gräns och när jag når dit skiter jag helt enkelt i att fortsätta läsa. Om den som skrev inte tyckte hans meddelande var viktigt nog för att se till att det blev läsbart, så är nog inte meddelandet tillräckligt viktigt för mig heller...
Går det inte att läsa det nån skriver så fråga igen o tala om att du inte förstår.
Det är klart att handlar det om något som verkligen berör mig, kan jag besvära mig med att spendera den extra tiden det tar för mig. Men det betyder inte att jag tycker det är kul.
Och innan ni börjar hacka på mig för det jag skrev...
Jag har också problem med läsning. Gick på så kallad OBS-klinik i grundskolan med specialträning för att lära mig läsa och skriva ordentligt. Jag läste normal-texter konsekvent långsammast i klassen genom hela grundskolan. Därför att vet jag hur irriterande det är för mig att läsa massor av stavfel, så göra jag vad jag kan för att se till att det jag skriver är så rätt som möjligt.
Det är mitt sätt att visa respekt för de som ska läsa det jag skrivit.
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse, SFN
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...