Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
getingar och humlor fast konstigt nog inte bin som ser rätt lika ut som getingar :roll: Går jag in i ett uthus eller en vind och upptäcker ett getingbo går det fort ut vill jag lova :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är ju inte så att jag är livrädd för spindlar och insekter, men jag tycker att dom är otrevliga. Men nej, jag skriker inte högt så fort jag ser en :wink:
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag kan döda mina flugor och myror själv så spindlarna är inte så nyttiga ;)

Sen är det inte att de skulle vara farliga. De ser bara ut som onda små robotar som ger en kalla kårar. Små åttbenta illvilliga psykopater.
Användarvisningsbild
av alex960
spindlar och dumma chefer
av Lövet
Orm.
Finns inget vidrigare.

Spindlar? Det är ju bara ta en tidning och klippa till dem.
av Nineforty
Får lite panik av att krypa under tunga prylar, typ bilar... Har inga problem med t.ex. mina gamla traktorer då dom har mycket luft under så man kan kommer åt utan att hissa.

Har byggt egna ramper och dom litar jag hyfsat på (testade genom att köra upp en traktor på dom), men jag bangar för att t.ex. gå under bilen på besiktningens lyftar (som ju rimligen borde vara i ordning). Jag funderar på att gräva en smörjgrop som jag borde kunna känna mig trygg i.

Spindlar, getingar, bin och sånt är inga problem, kärestan har haft biodling vilket också lärde mig att hantera dylika kreatur. Inte för att jag hade problem innan, men att öppna en bikupa med snälla bil är inga problem om man vet hur man skall göra.

Ormar - har ryggat tillbaka duktigt för en kompis tama helt ofarliga orm en gång... Tricket är väl att skaffa en så man lär sig hantera såna, sen går det nog bra.
Användarvisningsbild
av camaro69
llesrof skrev:Svanktatuerade tjejer..?
Trampstamp? :wink:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ormar & tandläkare !!! :shock: :shock: :)

Konstigt...verkar som att det är antingen eller... angående ormar & spindlar. Själv har jag inget emot spindlar men ormar däremot.... fy fan !

Egendomligt nog fick jag chansen att för flera år sedan i en djurpark i USA hjälpa till att bära en 5 meter lång pytonorm (eller om det var boa...kommer inte ihåg...stor som f-n var den i alla fall). Den ormen var så j-a stor & lugn (hade precis blivit matad med tinade kycklingar) att den inte skrämde mig.
På väg in i denna djurpark (relativt smal grusgång) så får jag syn på en orm (tänk er skallerorm utan skallran) som kröp över grusgången mot ett buskage.... normalt sett hade jag studsat undan & förmodligen kvävt ett omanligt skrik...men, av någon konstig anledning var jag övertygad om att ormen "ingick i attraktionerna"...så, jag gick fram emot den för att titta närmare & just då kommer det en djurskötare gående & jag frågar honom vilken typ av orm det var. "Vilken orm? frågade han.... Jag pekade mot buskaget & djurskötaren går dit & tittar... "Oj då, den har tydligen smitit in från utsidan (mitt ute i ingenstans i Arizona) men den är inte giftig". Jag sade ingenting....kom liksom av mig medans jag förbannade mig själv hur jag kunde vara så dum att jag trodde den tillhörde djurparken :) .

Men, svenska ormar typ huggorm.... nä, äckligt som bara f-n.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag kan inte påstå att jag har några fobier.
Däremot har jag väl tyckt att mycket är obehagligt.
Ormar, men jag har inga problem att stå en meter ifrån och titta på dem.
Var rejält flygrädd tidigare, men det har jag övervunnit så det är väl mest i rejäl turbulens som jag tycker det är obehagligt.

Höga höjder, jag har aldrig haft några problem att studsa runt några meter upp där jag vet att det värsta som kan hända är att jag bryter ett par armar, men riktigt högt upp har inte varit någon höjdare. Antar att det härstammar från att jag trillade ner från ett träd som vi klättrade i när vi var yngre.
Men jag tyckte jag övervann den rädslan rätt så bra i höstas, så nu känns det faktiskt inte som samma problem längre.
Calgary Tower:
Bild
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]