Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Det beror nog på hur programmet fungerar. Jag har en Sony Ericsson W-715 och där ingår Google Maps. Problemet är bara att den verkar vara att kartan inte finns i minnet utan att den tankar ned den allt som jag förflyttar mig. Jag betalar 15 SEK / MB efterosm jag inte har något mobilsurf-abonnemang. Även om kartan r gratis så kan det bli svindyrt. Jag har även Wayfinder men det är bara en demo. Förmodigen är det en prova-på-variant du har av ditt program och efter X antal dagar måste du börja betala för tjänsten. Vad står det i licensavtalet?
Användarvisningsbild
av Ticken
Handen på hjärtat, jag har faktiskt inte orkat läsa igenom licensavtalet. Det är väl omkring sisådär 3 - 4 A4 långt och inklämt i en mobildispay.. Otroligt kryptiskt och svårtläst..
Huua..

Tror nog att det är bäst att hålla sig borta från den där funktionen..

/Ticken
av matzen10
Wisepilot är ett gratisprogram under 30 dagar. Sedan får du pröjsa...tror det var 67 Euro för 12 månadsabbonemang. Man kan även köpa veckoabbonemang för typ 3 Euro.

Bra funktioner som att lägga in Favoriter finns. Den upptäcker även fartkameror. Verkar dock ha svårt med att uppdatera aktuell fartbegränsning på sträckorna..flera gånger sa den "50" när det i själva verket varit skyltat "70" i 100 år på flera sträckro.

Det enda som kostar sedan är själva datatrafiken och den kan ju variera. Men håll dej innanför Sveriges gränser så blir det inte så dyrt!
Jag hade tänkt att köra lite med den i Norge men där funkade den inte :evil: .

M V H
---> Matz
av Noodles
Ticken skrev:Aha coolt men då vet jag. Kul att lära sig lite nytt ju :)

/Ticken
Skaffa ett dataabonnemang om du har för avsikt att använda Wisepilot eller andra kartprogram.
(alltså sådana där kartan laddas ner)
Användarvisningsbild
av Ticken
Jo jag har förstått att det är det man ska ha, rent kostnadmässigt. Men egentligen är det inget som intresserar mig då jag bara ringer och smsar..
Men man blir ju alltid lite nyfiken på nya funktioner i mobilen lixom.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Severin
Då har jag beställt telefon, valet föll på denna: Samsung Galaxy S

Bild

3G Ja, HSDPA 7,2 Mbps / HSUPA 5,76 Mbps
Bluetooth Ja, V3.0 + EDR
Displaytyp Super AMOLED 16 miljoner färger
e-postformat Active sync
EDGE Ja
FM-radio Ja
GPRS Ja
GPS Ja
GSM Band 900 / 1800 / 1900 MHz
Internminne 8 Gb
Minneskortstandard MicroSD (upp till 32 GB)
MMS Ja
Musikspelare Ja, MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA/WAV
Mått (Bredd) 64,2mm
Mått (BxHxD) 4"
Mått (Djup) 9,9mm
Operativsystem Andriod 2.1
Samtalstid Upp till: 13,7 h (GSM) / 6,5 h (3 G)
SMS Ja
Spotify Ja
Standbytid Ja, Upp till: 680 h (GSM) / 570 h (3 G)
Synkronisering PC ja
Ta bilder
Touchscreen Ja
Upplösning (Display) 480 x 800 pixlar
Upplösning (Kamera) 5 Megapixel
USB-stöd V2.0 (Hög hastighet)
Vibrator Ja
Videofilma Ja, HD inspelning 1280 x 720 pixlar
WLAN/WiFi Ja
Användarvisningsbild
av Severin
Tack!

Fast det läre nog dröja för innan jag fattar hur den funkar då jag aldrig hållt på med en sån här lur så tar det nog sin lilla tid :oops:

Men när jag väl behärskar den så ska du få det samt att din app tråd ska väckas till liv igen :-)-)
Användarvisningsbild
av Severin
Hämtade ut luren igår så jag har inte hunnit med så jättemycke men är grymt nöjd med den, lite appsar har det blivit och även ett gps program(Navigon) som ska testas framöver

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]