Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Tyvärr är det väl så att "tanterna" styr och ställer i dom flesta familjer. :wink:

En försmådd kvinna är giftigare än den giftigaste giftorm,

Det är väl bara att kolla en del inlägg på Forumet. "Tanterna" lägger sig i vad för utrustning m m som skall finnas i tilltänkta köpobjekt och vad det ska kosta.

Vi karlar lägger oss väl aldrig i vad tanterna ska köpa för tvättmaskin. Man svarar: "Självklart lilla raringen, bara du blir nöjd med tvättmaskinen". :wink:
camaro69 skrev:Tyvärr är det väl så att "tanterna" styr och ställer i dom flesta familjer. :wink:

En försmådd kvinna är giftigare än den giftigaste giftorm,

Det är väl bara att kolla en del inlägg på Forumet. "Tanterna" lägger sig i vad för utrustning m m som skall finnas i tilltänkta köpobjekt och vad det ska kosta.

Vi karlar lägger oss väl aldrig i vad tanterna ska köpa för tvättmaskin. Man svarar: "Självklart lilla raringen, bara du blir nöjd med tvättmaskinen". :wink:
Hhmm.... antar att alla blir saliga på sitt.... Skulle aldrig drömma om att lägga mig i vad frun vill ha för dammsugare, gardiner eller allt annat som har med driften av hemmet att göra... men husköp...klart att bägge parter skall vara överens om köpet eller säljandet...men vad fan...en "hälsosam" balans i maktfördelningen skadar inte & i de fall där mannen slokar runt som en jävla fjolla till toffel & kvinnan bär byxorna i familjen & gafflar på oavbrutet får mig att må illa. Så var det tydligen i fallet med ovan nämnda säljare...irriterar mig att jag inte lade märke till det från början.
Då skrev vi kontrakt i veckan på ett annat hus....inflyttning till våren :) (B) . Vi får vänta med att köpa grill då vi inte har någonstans att förvara den tills dess. Men, så fort vi kommit på plats i huset & införskaffat en gasolgrill så postar jag en update & recension av grillen.
Larzan skrev:Gratulerar till husköpet.
Tills dess kan du alltid kolla in BBQ filmerna på tuben.
Tackar !

Wow vilket coolt video klipp det var ! Precis så skall det vara...enkelt & tydligt...perfekt !
Oj vad jag längtar efter att flytta in i huset & starta upp grillen.
Köp inget mindre än med 3 brännare och stekbord.
Stekbordet duger till allt, färsbiffar, varmhållning, värma bröd osv osv.
Vi startar upp grillen ibland bara för o steka något, mycket bättre än en ynklig stekpanna på spisen.
Dessutom betyder en startad grill att husse får en pilsner eller två.
gundj skrev:Köp inget mindre än med 3 brännare och stekbord.
Stekbordet duger till allt, färsbiffar, varmhållning, värma bröd osv osv.
Vi startar upp grillen ibland bara för o steka något, mycket bättre än en ynklig stekpanna på spisen.
Dessutom betyder en startad grill att husse får en pilsner eller två.
Ja du har nog rätt där...min första tanke var..vad fan ska man med stekyta till...steka kan man ju göra i stekpannan på spisen.....det är ju grillytan jag vill åt...men, jag får nog tänka om.

Nu har jag tittat på ett flertal av Barbecue Pit Boys video klipp...riktigt inspirerande !
Så...äntligen börjar vi komma på plats lite efter flytten till huset.... internet är uppkopplat efter många om & men.... & gasolgrill inhandlad.
Det blev en Weber Genesis e-310.
Nedan bild på första provgrillningen... kycklingklubbor på indirekt värme (lägsta)....1 timma visade sig vara det som krävs för att få ett lyckat resultat.

Bild

Ikväll ska det grillas ytterfilé...ska bli skoj att se hur det går :)

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]