Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Fluffen skrev:Jag tycker det är utmärkt med en prövotid då det är enklare att bli av med kortet för det är ju faktiskt då man visar att man är redo att ha kökort.!
Den som har prövotid bedöms inte strängare än den som inte har prövotid.

Förstår inte varför folk tror att det ligger större risk att bli av med det när man har prövotid,gör man en trafikförseelse där indraget kort till följd så blir man av med det oavsett prövotid eller inte.
Skillnaded är ju som sagt att man får ta om det eller få tillbaka det
Användarvisningsbild
av Fluffen
Skrev innan jag tänkte där. :oops: Men jag har upplevt det som att polisen gärna går lite hårdare mot folk med nytaget körkort än de som har haft det en längre tid.
Användarvisningsbild
av Ticken
Ville bara säga att jag känner med dig som blivit av med kortet här.. Det är verkligen inte kul..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har fumlat bort ett körkort jag med under prövotid. 2000:- i böter och 2 månader spärrtid (fortkörning) vart det till slut efter en del diskussion fram och tillbaks. Och hur hemsk och elak man än tycker att myndigheterna är så kommer man ändå till slut tillbaks till samma slutsats: Det är självförvållat.
Användarvisningsbild
av Guligan
Tråkigt att läsa din berättelse. Kan hålla med om att konsekvenserna av ett litet misstag blir alltför stora under prövotiden.
Användarvisningsbild
av fribbe_740
Tack för alla svar!
Visst är det rätt att straffet fyller en funktion, jag lär ju inte missa en stopplikt till!
Att överklaga känns inte som någon större ide då jag troligtvis hinner ta om kortet innan myndigheterna ens hunnit öppna min överklagan... Tar det ett halvår att dra in mitt kort så vem vet hur lång tid det tar för dom att besluta att jag ska få tillbaks det, och det känns som att jag inte kommer få tillbaks kortet även om jag överklagar.
Är väl bara att svälja skiten och ta om sitt körkort.
mvh david
av Amarace
Överklagan fyller ju ett annat syfte också, det är en brasklapp till Allmänna ombudet i körkortsfrågor på Länsstyrelsen att dom tog fel beslut när dom drog in ditt körkort (om du får rätt i överklagan då såklart).

Överklagan brukar ta från en par veckor till en månad ungefär.

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]