Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Är precis som ovanstående mer för äldre metal och hårdrock, det mesta nya tycker jag är rätt kasst för att vara ärlig.
För att vara kort kan jag väl säga att Paranoid med Black Sabbath måste vara en av de bättre låtarna som gjorts i världshistorien :D Synd att den är 2:43 (eller vad det är) bara :cry:

/merzo
Det ligger något i det ni säger, Hårdrocken har gjort en kraftig utveckling under senare år och mycket ny metal produceras, och svenskarna ligger nog i "top of the line" vad det gäller nya generationens metal tycker jag!

Men jag förstår vad ni menar, i att ni som 80 tals hårdrockare har svårt för dagens growl metal. Musiken skiljer sig mycket imellan, och jag tror att dagens ungdomar har lättare för att gilla den äldre hårdrocken än vad de äldre hårdrockarna har att gilla dagens nyproducerade metal. Men det handlar väl lite om faktumet "Det är svårt att lära en gammal hund att sitta" :wink: Och dels så betyder musiken så mycket för ungdomen, i jämförelse till en äldre. Jag själv har musik på dagligen här hemma, och många polare är precis likadana. Musiken influerar mig så fruktansvärt mycket, och är helt enkelt en del av mig som människa :)

Metal sviker aldrig, den stöttar alltid vid jävliga tillfällen i livet, samtidigt som den pushar glädjen vid framgångar! Så ett liv utan metal, vore som ett liv utan min själ...

Ärligt talat kan jag inte hålla med dig Amarace ang. Nightwish nya sångare, i mina öron vart det något helt annat när hon tillträdde bandet! Hon har inte alls samma djup, och opera liknande sång som gjorde Nightwish så stora för iaf. mig. Efter att hon kom in i bilden, lyssnar jag inte längre på deras nysläppta skiva då jag anser att Tarja (Första sångerskan) gjorde hela gruppen... Nu är det något helt nytt, som inte alls tilltalar mig på samma sätt som innan.

Men Metallica, Maiden, Sabbath, AC/DC med flera är ju legender inom metalgenren. Och deras musik står i en storslagen klass för sig! Det kommer ta några år för dagens band att bygga upp lika mycket fans, som de har... Men jag måste tycka att In Flames är en bra bit på vägen, och antalet fans växer bara mer! Dom har verkligen hittat en egen stil, som väckte så många nya hårdrockare till liv och som fick fansen att avguda dom... Och denna grupp bör vi svenskar vara riktigt stolta över!
Jag är född 74 och tycker att den musiken jag växte upp med inte är så bra längre.Hade tex Accept kommit idag så tror jag inte att de hade slått igenom något vidare.
Jag var själv fanatisk på Twisted Sister och när jag lyssnar på dem idag så är de ett par låtar som går an. Jag var på väg att sluta med hårdrocken i början på 90 talet då det bara var samma upprepningar hela tiden.
Men då kom Pantera och öppnade ögonen för mig,senare Sepultura och jag blev metalhead för andra gången och det har fortsatt med Entombed,diverse blackmetalband innan jag fastnade för den melodiska dödsmetallen.
Tacka vet jag dagens metal där musiken går före imigagen.Förr var det smink och konstiga kläder,motorcykel på scenen nu är det bara upp på scenen och ge järnet.
Fluffen: Combichrist är riktigt stenhårda, synth kan vara riktigt frigörande att lyssna på ibland!

Och Pain är nog en av "grupperna" som verkligen fick mig att falla ännu mer för metal! "gruppen" Pain består egentligen bara av Peter Tägtgren själv, då han komponerar all musik själv, spelar varje instrument själv, och klipper sedan ihop i studio till solida låtar med vissa undantag! Det är genialiskt av något, på scen har han inhyrt/inlånat folk vid instrumenten... Och dels är han en framstående producent, och produserar delvis Dimmu Borgirs musik! Och slutligen är han fd. gitarrist i Hypocrisy... :twisted:

Kloge: Instämmer på din syn av dagens metal! I dagsläget är man inte lika beroende av en viss klädstil, det handlar nog mycket mer om sinnet och det innre! Kolla bara på Sonic Syndicate och syftar då främst på sångarna, ett par flashiga ungdomar som vilka ungdomar som hellst, träder fram på scen och produserar metal som får hela publikhavet att svänga i fullt ös! Kul att du nämner sepultura, men har du lyssnat på Cavalera Conspiracy? Bröderna har återförenats igen :wink: Såg dom live i sommras, och någon tyngre sångare på scen får man leta efter... Även Soulfly med Max Cavalera i fronten och bakom micken, håller elitnivå i mina öron. Faktum är att jag fortfarande är svagare för Soulfy än Cavalera Conspiracy.
Ingen som lyssnar på lite mer progressiv musik? Själv är jag galet förtjust i Dream Theater, Symphony X även danska okända Beyond Twilight är grymt (framförallt när de hade Jörn Lande på sång).
Fluffen skrev:Ja, han har många järn i elden. :lol: Han jobbade väl det närmaste ihjäl sig, eller hur det nu var med det.?
Jo han gick in i väggen en period har jag för mig! Många av låtarna från Pain är inspirerade från hans tid då livet var tufft... Och jag kan också tänka mig att skriva texter kan vara en väldigt bra metod för att komma vidare i livet efter något tufft.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]