- fre 05 sep 2008, 16:36
#215561
Jaha fick nya vitvaror levererade igår, idag var det dags att bränna ur ugnen! Poff! jordfelsbrytaren löste ur.
Slog av ugnen och kollade så det inte var något mer inkopplat på trefasen, slog på jordfelsbrytaren igen och slog på ugnen. POFF.
Dom som levererade grejjerna säger att det inte är felinkopplat eller fel på elen i huset utan att det garanterat är fel på ugnen på spisdelen av den fungerar.
Dom får inte öppna den själva utan electrolux egna personal måste komma hit och laga eller dömma ut den.
Personligen anser jag att om en ny ugn som jag inte hunnit använda och som jag varken kört hem eller kopplat in själv inte fungerar när jag ska använda den första gången så ska det fixas smidigare, dom får komma ut med en ny spis och sen får dom göra vad dom vill med den defekta.
Trodde det var skillnaden på att gå till en fackhandel, men servicen vid problem är tydligen inte vad man betalar extra för längre.
I fortsättningen går jag till Siba, mediamarkt el. dyl!
Bye bye Oxfile och potatisgratäng som jag suktat efter hela dagen.
:( :( :(
Slog av ugnen och kollade så det inte var något mer inkopplat på trefasen, slog på jordfelsbrytaren igen och slog på ugnen. POFF.
Dom som levererade grejjerna säger att det inte är felinkopplat eller fel på elen i huset utan att det garanterat är fel på ugnen på spisdelen av den fungerar.
Dom får inte öppna den själva utan electrolux egna personal måste komma hit och laga eller dömma ut den.
Personligen anser jag att om en ny ugn som jag inte hunnit använda och som jag varken kört hem eller kopplat in själv inte fungerar när jag ska använda den första gången så ska det fixas smidigare, dom får komma ut med en ny spis och sen får dom göra vad dom vill med den defekta.
Trodde det var skillnaden på att gå till en fackhandel, men servicen vid problem är tydligen inte vad man betalar extra för längre.
I fortsättningen går jag till Siba, mediamarkt el. dyl!
Bye bye Oxfile och potatisgratäng som jag suktat efter hela dagen.
:( :( :(