Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Tomas88 skrev:Annars kan du ju skaffa nåt sånt här. :) http://www.toolstrading.se/default.aspx

Om man gillar att pyssla med bilar så är ju helt klart en lyft inte fel. Men jag får uppfattningen av att de är lite dyrare än 25 000 nya.
Men man kan ju köpa en begagnad.
25k duger utmärkt för en märkeslyft som tar 2.10 eller 2.20 eller högre, jag har mina kontakter :wink: Drömmen är en tvåpelare med nedsänkta ben, nedfälld är den runt 11cm hög och uppe blir den då 2.40 under bilen, men då får man hosta upp ungefär 90k monterad men dom är drömmen att jobba med tro mej :idea: . Jag är tyvärr både bredaxlad fet och lång :-)-) Så jag kräver min plats. Jag är drygt 1.95 o det gör att man inte kan ta dom billigaste lyftarna eftersom jag inte kan jobba ordentligt under dom. Har ju viss vana av det nu under några år. ;-//
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Hhm...." 90k " :shock: Wow...

Kan inget om sådant här men den typen av lift som Svensk Bil Provning har (om de nu har samma över hela landet) i Mölndal verkar inte helt fel.... bara att köra upp bilen på den & hissa upp.... Säkert svindyra... men verkar onekligen jävligt stabila, smidiga & säkra.
Användarvisningsbild
av eccy243
V70BiFuel03 skrev:Hhm...." 90k " :shock: Wow...

Kan inget om sådant här men den typen av lift som Svensk Bil Provning har (om de nu har samma över hela landet) i Mölndal verkar inte helt fel.... bara att köra upp bilen på den & hissa upp.... Säkert svindyra... men verkar onekligen jävligt stabila, smidiga & säkra.
På bilprovningen har de väl oftast fyr-pelare. Men deras är ju special. I alla fall här i Östersund. De är ju helt sjukt snabba. De tar bara några sekunder från botten till topp. Ser ju ut som att bilen flyger iväg. :D

Alla typer av lyftar har ju sina fördelar. En två-pelare är en bra allround-lyft, men är ju helt värdelös om man ska hålla på med karosseriarbeten efter sidan, eller om man måste in och ut ur bilen mycket när den är upphissad. Då håller jag med *pettson* att en golvinfälld tvåpelare vore drömmen.
av *pettson*
eccy243 skrev:
V70BiFuel03 skrev:Hhm...." 90k " :shock: Wow...

På bilprovningen har de väl oftast fyr-pelare. Men deras är ju special. I alla fall här i Östersund. De är ju helt sjukt snabba. De tar bara några sekunder från botten till topp. Ser ju ut som att bilen flyger iväg. :D

Alla typer av lyftar har ju sina fördelar. En två-pelare är en bra allround-lyft, men är ju helt värdelös om man ska hålla på med karosseriarbeten efter sidan, eller om man måste in och ut ur bilen mycket när den är upphissad. Då håller jag med *pettson* att en golvinfälld tvåpelare vore drömmen.
Bilder från en tidigare arbetsplats.. Två bryggor sen är det en infälld tvåpelare och på andra sidan tre ljudlösa tvåpelare.. :-)-)

Bild
Bild
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]