Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Näe, 2.3T CSE har 200hk orginal, enda skillnaden med aeron är att den har annan turbo och 225hk. Dumt nog så klarar den turbon inte någon nämnvärd mer effekt i slutändan. Men dom går riktigt bra redan orginal.

Båda går att skrämma upp i drygt 280hk eller knappt 250hk på hjulen och sen måste den bytas oavsett tråkigt nog. Efter det är det kolvarna som inte orkar med längre och så fortsätter det...
Men 280hk klarar du med en 3"DP och 2.5" efter katten och annan mjukvara. (Även om det är lite i överkant)

mvh
Anders
av matzen10
Jodå, däcken håller fint men jag hann bara med 1500 mil sedan juli.
Nu på ålderns höst har jag blivit ordentlig och kollar ringtrycket då och då oxå så de inte slits p.g.a det. Dessutom är hjulvinklarna inställda ordentligt. Kan det vara möjliga orsaker att kolla upp, Anders?
Men nästa gång blir det inga P6000, tror jag....De verkar inte rulla lätt direkt och efter 3-4 månader med dom måste jag hålla med om att de bullrar nog en del... Inte bullrigt i klass med Michelin Energy men nästan, tycker jag.

---< Matz (jag ringer snart \;-) )
Användarvisningsbild
av Brainy
matzen10 skrev:Jodå, däcken håller fint men jag hann bara med 1500 mil sedan juli.
Nu på ålderns höst har jag blivit ordentlig och kollar ringtrycket då och då oxå så de inte slits p.g.a det. Dessutom är hjulvinklarna inställda ordentligt. Kan det vara möjliga orsaker att kolla upp, Anders?
Men nästa gång blir det inga P6000, tror jag....De verkar inte rulla lätt direkt och efter 3-4 månader med dom måste jag hålla med om att de bullrar nog en del... Inte bullrigt i klass med Michelin Energy men nästan, tycker jag.

---< Matz (jag ringer snart \;-) )
Ringtrycket kollar jag maniskt ofta och framvagnsinställning gjordes i våras. Jaså? det är väl det enda positiva jag har att säga om däcken, att de rullar lätt och drar lite soppa.

mvh
Anders
av jbl
Det är väl P6000 dom heter dom dära. Gillar dom inte alls. STR jag hade var ett mycket bättre val till min XC 70.

Åker nu på nya Nokia Hakka V och dessa verkar slitas fort trots hjulinställning och rätt lufttryck. Nä STR däckena ifrån Pirelli blir det nästa gång.
Användarvisningsbild
av Brainy
P6000 ja.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av A80TD
matzen10 skrev: Inte bullrigt i klass med Michelin Energy men nästan, tycker jag.
??
Är det inte de som brukar få bra betyg för ljudnivå och komfort i testerna?

Jag måste köpa nya till sommaren och de var en de mod. jag funderade på.
Användarvisningsbild
av Brainy
Tysta tycker inte jag heller dom är men inte anmärkningsvärt högljudda heller :???:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag hade P6000 sulor på min gamla 440SE -94. Dom var väl helt ok till en början men dom slets ner väldigt fort när de väl körts in. Kontrollerade dom när jag bytte ifrån vinter till sommardäck och då var det helt ok mönsterdjup. När jag framåt hösten kollade över dom så var det 2 av 4 som var på gränsen till olagliga och 2 var bara 1 mm mer mönster på. Jag fick uppfattningen att de slits fort som attans.
av matzen10
A80TD skrev:??
Är det inte de som brukar få bra betyg för ljudnivå och komfort i testerna?

Jag måste köpa nya till sommaren och de var en de mod. jag funderade på.
Det kan vara så att jag e känslig för ljud i olika resonansområden (mhz), så ta det med en nypa salt och betrakta det som min högst personliga åsikt!

M V H
---> Matz

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]