Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av kaffe_koppen
Ingen här som kört trimmad moppe?
Användarvisningsbild
av Hilmer
kaffe_koppen skrev:Ingen här som kört trimmad moppe?
Jodå det finns fler som kört trimmat, åkte dit själv en gång i tiden och fick "endast" 300:- i böter.
Men man får ju kalkylera med att man kan åka dit om man inte kör lagligt, det är tråkigt det som hänt i och med att du är så nära körkortet, men det är ju något man helt enkelt får vara medveten om kan inträffa.
Användarvisningsbild
av jihed
kaffe_koppen skrev:Ingen här som kört trimmad moppe?
När jag va i moppe-ålder tror jag inte det fanns nån som inte åkte mer eller mindre trimmat :)
av kaffe_koppen
OC-RA; I sånne fall borde jag väll fått böterna i samband med att jag fått körkortet, det straffar sig ju mer att bli av med 900 spänn som jag kanske skulle villja lägga på bensin till bilen.
av OC-RA
Det kan man kanske tycka , men som jag skrev förut , dom vet vad dom sysslar med på länsstyrelsen. Förövrigt kan jag tillägga att jag aldrig kört en meter med mina mopeder i otrimmat skick. Men det är över 30 år sedan , men reglerna var lika hårda då. Jag åkte också dit ibland men gav faan i att köra moppe när jag fyllt 17. Man vill ju inte chansa eller hur Stefan.
Användarvisningsbild
av C.W.
Nä. håller med Stefan. Onödigt hårt dömd.
Var är polisen när mopparna vansinneskör på gångvägarna och till och med kör över folk?
Moppen var trimmad!..så?
Körde Stefan för fort?..nej!
Körde han vårdslös?..nej!
Varför blev han stoppad då. jo för att farbror blå vill bättra på sin taskiga brotts statistik!
Det är ett stort gapp mellan folks rättsmedvetenhet och myndigheternas.
Alla som inte gjort något olagligt räcker upp en hand. (Felparkerat, kört för fort, kört med varselljus och halvljus på, osv)
Det måste väl ändå finnas vett och sans och en korelation mellan brott och straff.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Att du inte får lämpet indraget förrän nu är helt rätt, det är ju först nu som det blir ett straff för dig, eller hur!?.

Det ÄR ju olagligt att trimma sin moped och ALLA vet om detta, ändå ska det gnällas när polisen gör vad dom är satta att göra...
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:
CarMan skrev: o nu säger du att du inte gjort nått olagligt. du har ju faktiskt kört en oregistrerad & oförsäkrad MC helt utan körkort & det är väll inte konstigt att läsnstyrelsen tycker att det då är olämpligt att då ge dig körkort.
Vadå oförsäkrad? hur vet du att han inte hade den försäkrad som moped? När det begav sig för min bror för 5-6år sedan så gav försäkringsbolaget besked om att trafikförsäkringen (inget annat) fortfarande var giltigt trots att han trimmat.

/Anders
han har ju trafikförsökrat en moped. inte en lätt mc
Användarvisningsbild
av CarMan
kaffe_koppen skrev:Jag tycker väl att starffet var i hårdaste laget, eftersom jag inte kört vårdslöst. En varning eller 1-2 månader + böterna kan jag väl tycka är berättigat.

CarMan; "Då körde jag INTE för fort, inte farligt eller olagligt på nått sätt, förutom att moppen var ombyggd så att den räknades som lätt mc."
du bör ha varit medvetan om att du tog en risk.
av kaffe_koppen
Jag var medveten om att jag tog en risk, men jag var inte medveten om straffet. Trodde inte att jag skulle få lämpet indraget så länge. Dessutom trodde jag att dom skulle vara mer öppna för o titta på det specifika fallet.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]