Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
JimmyG skrev: Han åtog sej ju att göra detta när bilen såldes iomed att han garanterade att detta var gjort.
Hade ju varit bra om nått av detta stod på kvittot.

Står det bara pris, datum, köpare/säljare och att pengarna är mottagna på ditt kvittp?

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Om detta inte står på kvittot så kanske du har annonsen kvar där det väl stod?

Fanns den på internet och inte finns kvar så börja leta i din internetbuffer!

/Anders
av Luthor
JimmyG skrev:Jag har ett kvitto som vi skrev , eller som HAN skrev med bilens regnummer datum och köpesumma samt hanns namn och personnummer. På kvittot skrev han att han mottagit pengarna och vilken summa det var.
Fy fan, smärtar när man hör om någon som gått på en sådan "blåsning" som du gjort i detta fall... Har en liten fråga, du nämner att det var han som skrev sitt namn och personnummer, har du sett någon form av legitimation från hans sida? Hoppas det, annars så kan du ha gått på en ännu värre mina, då kan det vara så att han stulit bilen och utger sig för att vara ägaren... Kan då sluta med att du får lämna tillbaka bilen till den "riktiga" ägaren då god tro förvärv inte existerar längre...
av Frigge
Men alltså :roll: Du har ju blivit GRUNDLURAD av denna personen.
Frågan är vem han är ? Har du några som helst uppgifter på han ?
Svårt att Polisanmäla en person utan att veta vem han är, kanske inte ens är han som var tidigare ägaren till bilen :roll: . Vore jag dig skulle jag nog ställa bilen på en annan address än din egen, har du otur finns det fler nycklar till bilen o allt handlar om att göra mer bedrägeri. Härvan skulle växa ytterligare om du nu dessutom skulle bli av med en bil du inte ens är ägare till. Faaan vet hur det skulle sluta ?
Användarvisningsbild
av JimmyG
Luthor skrev:
JimmyG skrev:Jag har ett kvitto som vi skrev , eller som HAN skrev med bilens regnummer datum och köpesumma samt hanns namn och personnummer. På kvittot skrev han att han mottagit pengarna och vilken summa det var.
Fy fan, smärtar när man hör om någon som gått på en sådan "blåsning" som du gjort i detta fall... Har en liten fråga, du nämner att det var han som skrev sitt namn och personnummer, har du sett någon form av legitimation från hans sida? Hoppas det, annars så kan du ha gått på en ännu värre mina, då kan det vara så att han stulit bilen och utger sig för att vara ägaren... Kan då sluta med att du får lämna tillbaka bilen till den "riktiga" ägaren då god tro förvärv inte existerar längre...

Ja jag har info om vem han är... han visade sitt leg, och personuppgifter jag fick av han stämmer med ratsit där jag gjorde en kreditupplysning på han. Sökte även på hitta.se på hans telenummer jag ringde på och det är hanns oxå.
av Luthor
JimmyG skrev:Ja jag har info om vem han är... han visade sitt leg, och personuppgifter jag fick av han stämmer med ratsit där jag gjorde en kreditupplysning på han. Sökte även på hitta.se på hans telenummer jag ringde på och det är hanns oxå.
Kan bara råda dig att polisanmäla, det han har begått är bedrägeri... Om du sedan kommer att få tillbaka några pengar eller inte får utredningen visa, i slutändan är det ju en bevisfråga...
Användarvisningsbild
av JimmyG
om det finns personer här som är intresserade av att veta vem denna människa är... skicka ett pm eller skriv här i tråden så får ni ALLA uppgifter på honom!
Användarvisningsbild
av JimmyG
Var till polisen igår iallafall och anmälde detta och fick då veta att detta är den nya sortens bedrägerier, säljaren skyller på massa olika saker när han inte har med sej ägarpappren och sen skiter han i att fylla i pappren för att med sin kopierade nyckel hämta tillbaks bilen igen. Har tydligt blitt väldigt vanligt sa polisen som ser detta öka varje dag.

I vilket fall sa polismannen att jag inte skulle räkna med så mycket efterssom detta inte var så stort bedrägeri, mao att dom hade viktigare saker att göra. Då tänkte jag som det tidigare sagts "sverige är det perfekta landet att begå brott i", skydda brotslingen och skit i offret!

Fick oxå ett nummer till vägverkets ÄRENDEGRUPP som jag strax ska ringa till och få hjälp och råd om vad jag skall göra, för dom kunde inte tydligen trots mitt kvitto skriva över bilen på mej.

Nu lutar det snart åt andra åtgärder, för jag menar "med ett basebollträ kan man slå folk med häpnad". Där med inte sagt att jag kommer slå ner killen.... men man får ju lite ideér med pm osv, hyggliga människor som vill hjälp till.
Användarvisningsbild
av Brainy
Då kan jag ju bara instämma med tidigare inlägg. Se till så att bilen inte står hemma hos dig och ha den väl inlåst där du har den!

/Anders
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]