Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Skruvat skrev:Hej Nexus och alla andra!

Jag kan bara be om ursäkt och beklaga att det blivit fel!
Jag förstår din frustration och ska försöka förklara varför en del saker ibland blir som de blir.

Om vi börjar med exemplet varför ett par stötdämpare blir fjädrar. Skruvat skickar flera tusen paket varje dag. Alla system är uppbyggda kring artikelnummer och streckkoder. Även om personalen vet vad det är för skillnad mellan stötdämpare och fjädrar så är det inte något som man tittar på när man plockar. Eftersom man plockar med streckkoder så har felet skett långt tidigare. När någon la in fjädrar i systemet istället för stötdämpare. Klantigt kan man tycka men alla gör vi ibland fel. Det är också förklaringen till att det inte bara går att skicka ut nya utan att först be lagret att utreda vad som blivit fel.
Skruvat arbetar löpande för att minimera fel och det är sällan som det sker. Men med stora volymer ut så syns ibland felen också.

Skruvats telefonnummer är precis som ”gubbstrutt” skriver 08-120 20 420. Telefonen är öppen fram till 20 och chatten ytterligare en timme, sex dagar i veckan.
Snudd på alla ärenden som vi får till kundservice innehåller frågor som kunnat besvaras av hemsidan då informationen finns där. Vi har dessutom en virtuell kundservice som kan hjälpa till med enklare frågor, dygnets alla timmar. Om den inte kan svara på din fråga så kommer den att presentera kontaktvägar till kundservice. Samma sak om man tex frågar efter telefonnummer i frågefältet. Därav önskar vi att man först gjort ett försök att söka informationen själv, innan man kontaktar oss.

Sista frågan handlade om returärendet som DayDreamer hade.
När man skickar en retur till oss så tar det ofta runt 7-10 arbetsdagar för paketet att komma till oss från det ombud som du lämnar det på. När returen väl kommit till oss så behöver 1-3 dagar på oss för att hantera den. I inlägget så skriver också Daydreamer att han haft problem med vår chattlösning. I höstas hade vi en del tekniska problem med chatten men jag har inte i nuläget fått något som tyder på att det skulle vara några problem. Återkom gärna till mig via kundservice med konkreta exempel som tex chattutdrag, skärmdumpar osv. Då kan vi mer konkret felsöka.
Leveransstatusen visas alltid på vår hemsida. Beställer man fler än vi har av en vara så kommer det i kassan att stå att vi inte har tillräckligt på lager. Samma information står även i den orderbekräftelsen som vi mailar i samband med att man beställer. Den informationen ska man kunna lita på.
Jag tror däremot att det ibland blir förvirring då Skruvat har flera lager på olika orter. Både i och utanför Sverige. Som tex så kan det stå "I lager 1-2 dagar” på en vara som finns i Norsborg och ”I lager 2-4 dagar” om varan finns i något av våra EU-lager. Dock ska ordern komma till dig som kund på 2-4 dagar. Med reservation för att du inte bor för långt norrut då många transportföretag gärna lägger på någon dag.

Jag hoppas att jag besvarat allas frågor. Jag vet att Nexus varit i kontakt med oss och att ärendet är löst. Återkom gärna direkt till kundservice om ni har några fortsatt frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar,
Magnus Possman
Kundservicechef, Skruvat.se
Ja det var i höstas som jag försökte med chatten men blev bara tokig.

Det hade avsevärt underlättat om ni kunde ha telefonnumret på ett bra ställe typ att det är en bild på en telefon bredvid där man trycker för att navigera mellan FAQ Chatt/E-post. Ha en bild på en telefon bredvid där så att man lätt kan trycka på den och få upp ert telefon nummer. https://www.skruvat.se/Contact.aspx

Jag letade som en idiot på eran hemsida efter telefonnumret och det är flera personer som har gjort samma sak har jag hört.
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan du förklara varför ni inte hör av er dagen efter om det nu fanns stötdämpare hemma eller inte. Svaret på chatten var :vi har ej fått svar men återkommer om 48 timmar!!
Returen gick lika värdelöst det oxå. Fick bara en lapp på mailen lägga i kartongen någon gratis retur packsedel kom inte. Jag skulle betala frakten själv!!. Sluta med jag fick ringa kundtjänst och då kom den efter 2-3 försök. Sen kl 17,00 så fråga man i mail om jag nu var intresserad av få stötdämparna skickade!!
Asså bilen står obrukbar och jag kan inte vänta på att skruvat ev vet om de har i lager och när de kan tänkas höra av sig!

Kan ju berätta att hon i butiken där jag lämnade kartongen sa de har haft STORA problem med skruvat sista tiden....

Ska bli kul se om man glömmer bort betala/ ge ny cod till presentkortet jag använde vid köp!!

3 gånger har det blivit fel när jag beställt det ser jag inte som en slump! Jag har jobbat som mekaniker x antal år och vet exakt vad för del jag behöver så det är inte jag som beställer fel.
Beställde 2 bromsok bak till V50. Ena saknade en Fjäder, påtalade detta då ansåg man jag skulle returnera hela bromsoket så de kunde skicka ett nytt, de ville ha bilder på saknad del mm. Slutade med att våran Webbmaster styrde upp det så jag fick avdrag på köpesumman och gå till närmsta butik köpa mig en fjäder.
Ni jobbar inte direkt smidigt mot kunden...och tack webbis för hjälpen denna gången.
59-422_xl_1.jpg
59-422_xl_1.jpg (21.73 KiB) Visad 1342 gånger
saknades finns köpa överallt...

Chatten är totalt värdelös. "Nu finns en ledig chattagent": man kopplar upp och får vänta 5 minuter sen beskriver man ärendet då svarar de vad är problemet? sen tar det 2 minuter innan någon svarar igen. Totalt okunnig personal på chatten.

Skickar man fel saker tar man det som ärende nummer 1 dagen där på och ser till att kunden blir meddelad omgående och skickar ersättningsdelar.

Tidigare ärende/ beställde ett bromsok som utgick . Fick inte ett ända mail på 2 veckor om att den utgått. Pengarna kom men de glömde presentkortet på 400:- jag använd.

Sen har fortfarande ingen svarat på mail hur ni anser det vara en prisgaranti när det ej gäller " originaldelar". Poängen med prisgaranti är att om jag hittar samma vara/ liknande på annat ställe så ska ni betala mellanskillnaden.
Jag köper tändstift nästan 100:- billigare i volvobutiken och det anser ni normalt?? Ni skriver man sparat X antal procent men i själva verket är marknadspriset inta alls så högt som ni anger!
SEN FÖRSVARA SIG MED MAN SKICKAR 1000 tals PAKET OM DAGEN ÄR OVÄSENTLIGT. Kunden vill ha rätt saker inom några få dagar ta det som policy istället för kvantitet d v s försöka skicka så mycket som möjligt samma dag. Jag kan gärna vänta en dag extra bara jag får rätt del. Nu tar det nästan en vecka och står fortfarande utan delar och förbetalt varan.
Man undrar ju hur många reklamationer ni har av dessa 1000 tals paket

Kul att du skrev ärendet är löst då det inte alls är löst. 14.05 prata jag med kundservice och han lyckades få till en retur men står fortfarande utan delar och hade fel delar hemma tisdag till torsdag innan ni lyckades få till en retursedel. 17,00 erbjuder ni skicka stötdämpare.... Så ärendet är knappast löst fören ni återbetalat summan och erbjuder en kompensation för allt strul ni orsakat!
Kommer fortsätta skriva här hur jag upplever erat system men kommer inte bli uppdateringar mera då det var sista gången jag handlade hos er. Ska kontakta kundtjänst att de tar bort all lagrad info om mig som kund!!!
Ja jag fick vänta en hel vecka i höstas på att få min lambdasond, beställde den på en torsdag står att den finns i lager 1-2dagars leverans. Sen på måndagen så får ni för er att köra en 20% rabatt på lambdasonder jaha och där står jag som beställde en lambdasond på torsdagen veckan före och får inte sonden förens på torsdagen samma vecka som erbjudandet gäller och inte ett ljud från er att vara inte fanns hemma eller ja mejlet kom när jag redan hade packat upp sonden att den var på inkommande till ert lager :roll:. Skrev till er då och tyckte att jag kunde få 20% på sonden jag också efter som jag har fått vänta så länge och inte hade hört ett ljud från er men nej fick jag som svar bara för att jag beställde sonden veckan före erbjudandet började att gälla.

Nu när jag skulle reklamera den bakre sonden som jag köpte av er för exakt ett år sedan att den var trasig så blev jag igen ståendes utan att veta vad som hände. Fick ett mejl att ersättningsonden var på väg väntade tre eller fyra arbetsdagar innan jag ringer er och frågar vad som händer och då visar det sig att sonden inte ens är skickad. Frågade då om ni ville ha den trasiga sonden först innan ni skickar ut en ny son och får som svar då det är olika hur vi gör jaha men skicka inte ut ett mejl där det står att den är på väg till mig då utan skicka ett mejl att ni vill ha den trasiga varan först.
Jamen där ser man verkar vara så att ärendet är avslutat för skruvat och Possman men inte för TS exakt vad jag misstänkte.
Stå på dig Nexus fortsätt sätt plåga dem som de gjort med dig . Nu ska jag ändra min fråga till Possman och till lövet som visst är moderator här på forat igen!.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har med intresse följt tråden. Konstaterar då att Skruvat har lager både i Sverige och i EU. Fjäder och Stötdämpare heter ju olika på olika språk. En fjäder tar ju upp stötar. :) Men om det är så, att språkskillnader orsakar felleverans, måste det säkerhetsställas att det blir rätt i alla fall. ?:-/
Användarvisningsbild
av erikn
Chatten är totalt värdelös. "Nu finns en ledig chattagent": man kopplar upp och får vänta 5 minuter sen beskriver man ärendet då svarar de vad är problemet? sen tar det 2 minuter innan någon svarar igen. Totalt okunnig personal på chatten.
Förmodligen har de låg lön och när det gäller dessa yrken får man nog vad man betalar för, för personal det är en belastning inte en tillgång.
Användarvisningsbild
av Nexus
Responsen från skruvat är ju lika bra som vanligt. :evil: .
Returnerade felaktiga saker förra torsdagen. Idag är det onsdag och inga pengar återbetalade ännu. Nu har de setat på mina pengar snart 1,5 vecka. Kan man ta ut ränta på det??
Ska bli riktigt roligt se hur de misslyckas med ge mig en ny cod på presentkort 400:- jag betala de med.
Vågar inte beställa där mera så får rea ut presentkortet på forumet :-)-)
Frågan är om dom ens hittar dina pengar igen och om dom gör det så vet dom väl inte hur man sätter tillbaka dom på kontot igen :lol: :) Får iaf hoppas på att det löser sig för dig.
Användarvisningsbild
av SvenB
Förvånande att Skruvat, som är en sponsor till detta forum och då troligen förväntar sig få merförsäljning från oss, inte vårdar kundrelationerna bättre. :!:
Användarvisningsbild
av Nexus
Oj idag fick jag ett mailsvar från skruvat. Nu är det tydligen Schenker som stular..

Enligt paketets historik hos Schenker så ligger paketet fortfarande kvar där men bör inkomma till vårat lager under nästa vecka.

Historik
Status Tid Beskrivning
Kundretur reg 2016-02-02 13:47 Kundretur hanterad på DB Schenkers returavdelning
Kundretur inl 2016-01-28 17:19 Kundretur inlämnad på ombud
Returfrakt bokad 2016-01-28 14:33 Returfrakt bokad. DB Schenker inväntar paket
Men som sagt jag har ju blivit erbjuden 50:- i present kort mera än så kan de inte göra..... ;-//
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Det sitter inget filter, bara en sil inuti tanken.[…]

Däck dimensioner

Genomslagsgummi, nja men ena plattan eller va man […]

AC fungerar bara på en sida

Man ska få felkoder på spjällmoto[…]

Kylare V70 D4 automat