- ons 16 jul 2014, 08:25
Här i Norrköping känns det som SBP blivit av med dom värsta idioterna i hallarna. Har inte haft några problem dom sista åren jämf. med hur det var tidigare.
Har ett exempel som är några år gammalt men är hur absurt som helst.
Var inne och skulle besiktiga min Cheva pickis ( S10 -96) och fick väl naturligtvis den enda kvinnliga "inspektören" vilken jag visste sedan tidigare drabbningar var, hur ska jag uttrycka mig utan att vara kränkande, jag skriver maktgalen.
Hon säger inte ett ord förrän hon kommer till främre bromsrören. Då kommer kommentaren bägge sidor rostiga, det blir en 2:a. Hon skrapade inte ens utan avgjorde rent visuellt.
Vaa, svarade jag det är ju bara skit som sitter på rören.
Det snäsiga svaret blev det avgör inte du. Bad henne då vänligt att hämta någon annan som fick titta på rören, hon blev skit tjurig men for iväg o pratade med någon som jag inte såg.
Strax kommer hon ensam tillbaka och säger att det är hon som bestämmer. Här gör jag då det stora felet knyter näven som Pettson skrev och tog protokollet.
Väl hemma så kollar jag rören och visst det är bara brun skit när jag skrapat av rören så är dom hur blanka som helst under tectylen.
Fixar till dom med ny tectyl och åker för drop-in ombesiktning ett par dagar senare.
Men till min stora förtret så är kärringen på ombesiktningen den dagen.
Kommer in i hallen och hon kollar rören och kläcker ur sig, du har ju inte bytt dom. Näe svarar jag då det var du som dömde ut rören pga smuts så då byts inga felfria rör. Då tog hus i helvete, hon bad mig i princip dra åt helvete med en uppläxning hur ett bromssystem fungerar, men si det accepterar inte Gelis när han vet att han har rätt.
Krävde att hon går och hämtar stationchefen, hon vägrar, då tar jag tag i hennes kollega på banan bredvid och ber honom att titta på rören.
Hon börjar tjafsa med honom innan han tittat på rören, så jag ber henne hålla käften tills kollegan bildats sig en egen uppfattning.
Inge fel på rören bilen blir godk. Vad jag sa till henne efteråt ska jag inte skriva här.
Det här är runt 5-6 år sedan och har bilen kvar fortfarande och inga anmärkningar på bromsrören.