Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Hej.

Kunde inte komma på någon bättre rubrik att posta det här under så det blev här.

Jag funderar på vad det skulle kosta (per fordon) att under 12veckor leasa 35st någorlunda nya bilar och vart jag skulle kunna göra detta.

Privatleasing av v50 går (gick?) ju att få för ~3000kr i månaden. Nu har dock jag lite andra krav, då krävdes en bindtid på 36mån och max 1500mil per år.
De krav jag har är att bilarna bara ska återlämnas efter 12veckor och att de då har körts 1000-1500mil.
Jag tycker inte att en totalsumma på 15'-20 000kr (nästan 7000kr per månad) borde vara orimligt iom det stora antalet bilar?

Vad tror ni? Kan volvo fixa en sån här stor deal? finns det företag som inriktar sig på den här typen av leasing eller borde jag försöka förhandla med t.ex. avis?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Janne3
Hm :idea: pröva OKQ8 nissan micra 229 kroner dage ink 10 mil går säkert att göra ett bättre pris på tre månader, de har även andra märken
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack.

Ska åka runt och höra mig för på tisdag när jag är "hemma" i stan en dag igen...

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Janne3
En fråga (BE) ska hela släckten komma o våldjästa dig i tre mån ,låter inte kul :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
Hehe :lol:

Nejdå, vi kommer ha ett par hundra entreprenörer anställda i sommar och avtalet säger att vi ska hjälpa till med bilar :)

mvh
Anders
av S60AWD2.5T
Tror det blir hyrseavtal och inte leasing.
Kronan brukade rätt ofta hyra in dessa mängder under övningar.
Var ned på en övning där de fyllde en hel parkering med lätt hundra fordon.
Det var en jädra logistik för att fixa det.

Tror det går extra lätt under sommarperioden då du slipper den vanliga buissnes perioden.
Användarvisningsbild
av Brainy
Fördelen med leasingavtal är ju att halva momsen får dras av... men detsamma kanske gäller vid hyravtal?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag vet att vi hyr ut mängder med bilar till lanstinget, & på sommaren så hyr dom inte så många bilar, så vi brukar ha mängder med hyrbilar som bara står ivägen på sommaren. gäler det bara rätt veckor kanske det går att göra en bra överenskommelse.
Användarvisningsbild
av Brainy
Det pris jag fått för 1 bil är 23 500kr för en V70 inkl 1250mil.
Återstår att se hur stor rabatten blir när det gäller 30 fordon.

mvh
Anders

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]