Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Stimo
Så du skulle komma lättare undan för att du vid tillfället som polisen såg dig körde lungt? Har du ett trim på din moppe så är inte de för att du ska köra lagligt för då hade du aldrig trimamt den från början. Se de som ett straff för alla gånger du har kört för fort, vårdslöst ect. Jag förstår att de är tufft för dig, va en man och ta kosikvenserna för vad du har gjort iställer för att gnälla hur orättvist de är för du minsan körde lungt vill just de tillfället. Helt rätt straff tycker jag.
Hoppas du lärt dig något av detta istället....
av Frigge
Helt klart rätt straff. Du har själv gjort valet att åka olagligt, antar att ingen tvingat dig att trimma. Om du ALDRIG kört för fort med trimmad moppe betyder ju att det var FULLSTÄNDIGT onödigt att trimma den o utsätta sig för onödig risk för att åka dit. Det vet man väl ändå när man är 15-17 år att man riskerar mycket att åka olagligt på moppe :roll: , det kan ju inte komma som en överraskning för dig.

Däremot tycker jag det var bra av dig att inte käfta emot o spela dum, det tjänar man oftast ingenting i läget du befann dig i.
Användarvisningsbild
av exup
Ahh vafaan,alla har vi kört trimmad moppe,inget konstigt med det.MEN varför skulle den räknas som lätt mc?Om du nu hade haft A1 kort,hade du då bara torskat på oreggad,ingen försäkring för gällande fordon(idettafall så var det ju en moppe som helt plötsligt blev en lättmc :???: )???
http://www.vv.se kan man bla läsa detta :

För behörighet A1:

Lätt motorcykel vars slagvolym inte får understiga 120 cm3.
Motorns effekt får inte överstiga 11 kW.

Om detta nu stämmer,så hade du typ fått samma straff om du hade vart ute å buskört med min R1a(olovligkörning,saknad behörighet).......Förklara nån :shock:
Senast redigerad av 1 exup, redigerad totalt 0 gånger.
av S60AWD2.5T
Det var ju inte mycket att gnäla över.
Var glad att du inte blev av med körkortet utan bara lämpat innan...
om du hade fått lappen indraget skulle det vart surt.

Det tog lite lång tid men du kommer att hinna ha körkort länge ändå ;-)

Du gjorde medvetet en olaglighet, tänk efter före.
4 mpån är inte länge på min tid (80tal) fick de 2år!!
av 740wennberg
Helt rätt gjort av dom och dig.

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?