Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Så sant CarMan, det kan t.om vara så att det är lagligt att länka till nerladdningsiter oxå, men jag vill ta det säkra före det osäkra.

Jag är väldigt öppen för synpunkter på detta via PM så vi inte floodar nån tråd.

/L (edit: fixar stavfel)
Användarvisningsbild
av Bosa
Dock så är det mesta material som finns att ladda ned på de sidor som togs upp i tråden olagligt material, är ju mestadels film(inte många semesterfilmer där inte :D ), musik, program och spel.

Allt enligt en kompis givetvis... 8)

Det är nog inte olagligt att länka till en nedladdningssida, inte ens olagligt att länka till en torrentfil men när man börjar nyttja sidan och inte bara laddar ner själva torrentfilen så är det inte lika lagligt längre.

Så i mina ögon var det en korrekt låsning, inget som hör hemma på ett Volvoforum imho. :)
av thunder and lightning
Jag ber om ursäkt för detta "lilla" snedsteg! tänkte mig inte för riktigt! :oops:

Sorry och hoppas ingen är jättearg på mig!
Senast redigerad av 1 thunder and lightning, redigerad totalt 0 gånger.
av Gud
Bosa skrev:Dock så är det mesta material som finns att ladda ned på de sidor som togs upp i tråden olagligt material, är ju mestadels film(inte många semesterfilmer där inte :D ), musik, program och spel.

Det är nog inte olagligt att länka till en nedladdningssida, inte ens olagligt att länka till en torrentfil men när man börjar nyttja sidan och inte bara laddar ner själva torrentfilen så är det inte lika lagligt längre.

Så i mina ögon var det en korrekt låsning, inget som hör hemma på ett Volvoforum imho. :)
Håller helt med dig avseende att det inte är olagligt att länka till nedladdningssidor.

Så därför förstår jag inte varför du tycker att låsningen var korekt (obs vill påpeka å det starkaste att jag inte på någotvis gnäller utan bara undrar och därför argumenterar för vad jag tror är rätt)

Det jag menar är påhittat exempel.
Om jag säger till någon att på kungsgatan vart en person rånad igår så kan jag ju knappast gjort mig skyldig till brott utan bara förmedlat en uppgift.

Klotterplanket är väl just till för att diskutera det som inte hör hemma på ett Volvoforum :lol:

//Gud
av Gud
Gud skrev:
Bosa skrev:Dock så är det mesta material som finns att ladda ned på de sidor som togs upp i tråden olagligt material, är ju mestadels film(inte många semesterfilmer där inte :D ), musik, program och spel.

Håller helt med dig avseende att det inte är olagligt att länka till nedladdningssidor.

Så därför förstår jag inte varför du tycker att låsningen var korekt (obs vill påpeka å det starkaste att jag inte på någotvis gnäller utan bara undrar och därför argumenterar för vad jag tror är rätt)

Om jag säger till någon att på kungsgatan vart en person rånad igår så kan jag ju knappast gjort mig skyldig till brott utan bara förmedlat en uppgift.

Klotterplanket är väl just till för att diskutera det som inte hör hemma på ett Volvoforum :lol:

//Gud
Abbe skrev.

Och jag tog nu bort länkarna, för torrentsidor faller absolut under kategorin anstiftan till brott.

Okey du har nog rätt, tänkte inte på det.
Glöm mitt ovanstånde inlägg.
Mvh
Gud
Användarvisningsbild
av Bosa
Gud skrev:Håller helt med dig avseende att det inte är olagligt att länka till nedladdningssidor.

//Gud
Finns ju ofantligt bättre forum att diskutera diverse trackers i där det dessutom är fullt tillåtet, många forum har ju nolltolerans gentemot diskussioner angående nedladdning oavsett vilken forumdel man postar i, vet iofs inte Volvoforums regler vad gäller detta.

Även om det inte är olagligt att länka så är det ju olagligt att ladda ner/upp så om du säger åt någon att där kan du ladda ner den och den filmen eller albumet så uppmuntrar ju det till en olaglig handling. Är väl något som forumansvarig i sin tur blir ansvarig för? Osäker på just den delen dock.

Så för min del får det gärna vara nolltolerans mot såna diskussioner på detta forum. :)
av Gud
Gud skrev:
Gud skrev:

//Gud
Abbe skrev.

Och jag tog nu bort länkarna, för torrentsidor faller absolut under kategorin anstiftan till brott.

Okey du har nog rätt, tänkte inte på det.
Glöm mitt ovanstånde inlägg.
Mvh
Gud
Japp, stämmer bra.

Och ja, jag håller med dig om att det finns bättre ställen att diskutera sådant + som du säger, för min del kan det oxså vara nolltolerans å detta forumet.

Glad helg
Användarvisningsbild
av vetten
TRAMS (N)

vetten
av Addekarlsson
Detta är ett forum för Volvo, inte för torrenter.
Visst, offtopic är till för allt som inte har med Volvo att göra, men fortfarande så faller länkning till torrenter under kategorin anstiftan till brott, eftersom de flesta trackers innehåller olagligt material. :wink:
Bosa skrev:Även om det inte är olagligt att länka så är det ju olagligt att ladda ner/upp så om du säger åt någon att där kan du ladda ner den och den filmen eller albumet så uppmuntrar ju det till en olaglig handling. Är väl något som forumansvarig i sin tur blir ansvarig för? Osäker på just den delen dock.
Stämmer bra att det är den/dom som driver forumet som är ytterst ansvariga för vad som skrivs på forumet. Men i första hand är det den som skriver som är ansvarig. Ansvaret hamnar på forumsadmin om inte den som postat det inlägg saken handlar om går att spåra/få tag på.

Mvh/ Adde

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?