Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Visst är det skönt med semester! Men det är rätt skönt att vara intresserad av sitt jobb också :wink:
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag håller med er båda 8) Sista veckan nu men ingen ångest har infunnit sig.
Användarvisningsbild
av Nexus
Fick bara 2 veckor ledigt så känner mig trött redan efter 3 dagar....
av SEpaket
Jag har aldrig semester. Tänkte ändra på det till nästa år.
Användarvisningsbild
av sthlm
Semester och helger är ett ovälkommet avbrott på arbetsveckan brukar det väl heta.
Fick 4 veckor i år vilket jag nog aldrig haft förut.
11 månader kvar till nästa gång :(
av llesrof
sthlm skrev:Semester och helger är ett ovälkommet avbrott på arbetsveckan brukar det väl heta.
Fick 4 veckor i år vilket jag nog aldrig haft förut.
11 månader kvar till nästa gång :(
Det ligger lite i det. Framåt torsdag/fredag har jag kommit in i arbetsrytmen och då blir det helg. Och på eftermiddagen när jag har farten uppe och det finns mycket kvar att göra är det dags att gå hem. Jag hade gärna jobbat 16 timmar per dygn och gjort klart arbetsveckan tidigare eller kört 10-dagarspass och sedan vart ledig fyra dagar. När man ändå håller på att jobba liksom. Eftersom jag arbetar koummunalt så är det inte mycket verkstad efter klockan 16:00 måndag till torsdag och efter lunch en fredag. Helt hopplöst eftersom i mest jobbar med teknisk support på plats och i de flesta fall behöver prata med kunden/användaren. Och jag vill gärna inte gå hem förens jag är klar.

En veckas semester kvar efter denna. Fyra veckor totalt och drygt tre veckor sparade.
Användarvisningsbild
av Guligan
Håller med Illesrof i att rytmen i arbetet blir bättre i slutet av veckan. Tycker jag är som mest effektiv mellan 14-17 på fredagar... Kanske är det lite av "sent skall syndaren vakna", dvs att man ser till att ta tag i saker som man kunde/borde gjort tidigare under veckan. Inte för inte så är det därför oftast fredagar jag jobbar över till frugans förtret... 8)
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]