Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Noodles skrev:Jag tycker det är lite märkligt att så många boende i kungliga huvudstaden verkar glömt hur de var förra vintern, att de är halt, att man bör ha vinterdäck, gärna sånna med dubbar i på bilen.. osv..

Verkar bara bli sämre och sämre år för år??
Ja det verkar ständigt bli en överraskning att snön kommer...*Tänker på det enorma nyhetsvärdet lite snö i Sthlm verkar få*

---> Matz
av anp
Jag var själv sen med vinterdäcken i år, fast med en bra ursäkt.
Sommarbilen skulle ställas av sista Oktober och vinterbilen med de nya vinterdäcken, ställas på första November. Tyvärr kom det ett halvkraftigt snöfall natten till sista Oktober och spoilerade mina sommar/vinter däcks/bilplaner :(

För mig på landet var det ju inga större problem med trafiken trots dryga 3 mil väg till jobbet, även om 205or och >1dm blöt snömodd gjorde resan väl spännande.
Vad värre är, är att 2wd traktorn saknar vinterutrustning fortfarande. Vilket i stort omöjliggör snöröjning både hemma och hos de jag hjälper med snöskottning.
Helgen kommer att bli intensiv ifall värmen inte dyker upp idag...
av Cicaro
det som var väldigt patetiskt var j uatt alla tre gratistidnignarna haft stora artiklar om att snön skulle komma just den dagen...

men men... om ett par år så får man ju flytta därifrån coh skaffa ett stort garage.. :)
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Mja, varvtalssignalen är en av två kabl[…]

Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.