Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Ja min tanke var ju att ta hem lager och fixa kardaner, men det verkar vara mer vilja att få tag i lager och göra det själva trots allt. Och då försöker jag fixa till det istället.
Jag kan nu iallafall få tag i kompletta stödlagret till andra halvan av 98 års modell på xc, det ska enligt tidigare tråd vara samma lager på 99års modell.
Lagret har 25mm hål för kardanen, symmetrisk hålbild på skruvarna, cc är ca 76mm (2,992 tum) . Det gäller kardanen som inte är delbar med skruv. (dock delbar trots allt). Den här modellen är bytbart lager i inför framtiden. Som det skrivits tidigare i förra tråden är lagret av typen som är inpressat i stödet. Inte vulkat som det jag fick tag i först.
Dom jag kan ta hem kostar tyvärr inte 600 som jag hoppades och angav tidigare utan 750 kronor/lager inkl frakten hem till er här i sverige.

Den andra lagertypen håller jag på att försöka få tag i också, den till delbara kardanen med 30mm hål i.

Jag kommer endast att ta hem lager på beställning. Gör man en beställning så är den bindande.
Låter taskigt men har sin förklaring. Jag får inte köpa lagren styckvis utan minst 10 i taget. Jag får lägga ut pengarna så grejorna kommer till mej så jag kan skicka till er och därför vill jag försäkra mej om att man inte ändrar sej. Lager är bra att ha även för mej, men inte på grund av att folk ändrar sej.

Därför vill jag nu veta hur många som är intresserade av att köpa lager. Ni kan svara och beställa genom att maila mej på: [email protected]

NOTERA! det här är för ER skull. Jag har inget företag, bedriver ingen försäljning för vinst, utan jag tar hem till självkostnadspris. Jag har inte ens en XC själv.
Att det går igenom mej och ni inte får beställa själva, är för att dom inte handlar med privatpersoner egentligen, jag har bara turen att kunna ha glidit in lite på ett bananskal i listan.

Det ser ut såhär.
Bild
av DirtyDonk
Ber om ursäkt för att ja poppar upp ett gammalt inlägg, men jag undrade om du fortfarande tar hem dessa lager?
Har en XC70 -98 som stödlagret/kardan lagret är helt väck på, har inte rivit ner de än för att se exakt vilket lager det är, men vore bra som sagt om du fortfarande tar hem dessa :)

Mvh
Ronnie
av *pettson*
Hej.
Nej jag tar inte hem några lager. Det har visat sej att många önskat. Många har velat och få däremot kunde tänka sej att göra ett inköp i verkligheten.
Vilket jag då fullt respekterar och samtidigt stänger jag dörren för ett fortsatt samarbete.
Jag tar nu bara hem till husbehov och monterar dom samtidigt.
av Kigge84
Hej!

Undrar främst vad du tar för att montera dessa? Om du ännu gör det? Har en 98 med typ 0 stödlager kvar och det visar sig att min kardan märkligt nog är av typen som inte går att dela. Ny känns ju sådär intressant från Volvo...Bara ca 10 000 för bara delen...

Mvh Christoffer

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]

Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.