Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Har haft min nuvarande cykel i ca 12 år och kände att det var dags att byta upp sig.
Cyklar till jobbet året om och försöker alltid ta cykeln när man har små-ärenden då man inte behöver ha massa last med sig.
Efter att ha provcyklat och tittat på lite olika cyklar hos den lokala cykelhandlaren blev det till slut att jag beställde en Trek Zektor 3.
Var först inne på en Zektor 1 av 2012 års modell som var nedsatt 20% i pris. Men gillade inte rullbromsarna. Nu blir det hydrauliska skivbromsar i stället. :)

Bild
Klickbar bild

Kommer ju inte riktigt se ut som bilden när det kommit på pakethållare stänkskärmar lyse osv.
Har beställt dubbdäck med.
Trevligt, ja dubbat skall man ha på vintern :) Jag som tycker rullbromsarna är suveräna, kräver inget underhåll, men tur vi alla är olika :P
Jo helt klart är det en stor fördel med rullbromsarna att underhållet är minimalt.
Men bromsverkan på den jag provade i alla fall var för dålig enl mitt tycke. Då har ju de klassiska v-bromsarna bättre bromsverkan.
av Lazy
Tävlade på 80-talet i Hässelby Cykelklubb, körde mest tempolopp men en del långlopp inkl. några Vätternrundor blev det, minns då vi tränade som mest efter ett pass på ca.25mil att underlivet kunde vara bedövat flera timmar efteråt, körde på en specialbyggd "Colnago", idag blir det bara lite motionscykling+ lite spinning på vintern.
av Lazy
Tomas88 skrev:Låter ju inte så mysigt med bedövat underliv.
Får se om jag provar på några långlopp.
Det var inte så farligt som det låter, det cyklingen gav mig under de 10 år jag tävlade var fantastiskt roliga, så prova något långlopp tycker jag. :D
av Lazy
Tomas88 skrev:Vi får se. Får väl börja med att testa några mil först och öka successivt.
Testa lite spinning under vintern så blir det lättare/roligare att komma igång i vår, sen är det bara att njuta. :D
av *pettson*
skovde skrev:
~Kalle~ skrev:Snart är det dags att byta till sommardäck även på cykeln :wink: :)

Det är gjort! =)
Har även hunnit cykla 25 mil på räsern, vätternrundan närmar sig :shock:
Säg till om din starttid så ska jag gå ut och titta på dej. Jag bor ca 7km från starten mot vadstena..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering