Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
VARNING FRÅN POLISEN!!!
(Inte ett skämt) Se upp alla! Snälla, håll detta cirkulerande ..
Detta gäller alla både kvinnor och män.
Om du ser ett papper på bakrutan på din bil - då kan detta vara ett nytt sätt att göra bilkapningar

Du går till din bil på en parkeringsplats, du låser upp bilen och sätter dig i den. Du startar motorn och lägger i backen. När du tittar i backspegeln för att backa ur din parkeringsplats, märker du ett papper fastnat i mitten av bakrutan.
Då lägger du i friläget och går ut ur bilen för att ta bort papperet (eller vad det nu är) som hindrar vyn. När du når baksidan av din bil, det är då bilkapare kommer från ingenstans, hoppar in i bilen och tar den. De slår praktiskt ner dig när de åker iväg med bilen. Och gissa vad, mina damer och herrar? Jag slår vad om din plånbok är fortfarande i bilen. Så nu har bilkaparna din bil, din hemadress, dina pengar och dina nycklar. Ditt hem och hela din identitet är nu äventyrat!
( lämna aldrig nycklarna eller väskan kvar i bilen )

Vi måste akta oss för detta nya system som nu används.
Om du ser ett papper sitter fast på bakrutan, så bara köra iväg. Ta bort papperet senare. Och vara tacksam att du läst detta e-postmeddelande.
Jag hoppas att du kommer att vidarebefordra detta till vänner och familj, särskilt för kvinnor. En väska innehåller alla typer av personlig information och identitetshandlingar, och du verkligen inte vill att det ska hamna i fel händer.
Tänk på att detta kommer hit och berätta för alla dina vänner.
Personligen tycker jag det låter som skitsnack och en vandringsmyt som sprids på Facebook. Det har säkert förekommit någon gång men finns det några källor som tyder på att det är satt i system?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Vi lär väl snart få veta... Sådant plockas alltid upp av pressen.

Den som vill kapa en bil på detta sätt har ju hur många tillfällen som helst vid valfri garagelänga.
Användarvisningsbild
av teddysoft
Ja, vad ska man säga.
Jag förstod direkt att det var påhittat.

"VARNING FRÅN POLISEN!!!" sedan "(Inte ett skämt) Se upp alla! Snälla, håll detta cirkulerande", bara det fick mig att skratta lite. Hade det varit äkta så bör man citerar det riktiga utskicket och inte skriva ett själv, sedan skulle man ha läst om "sådanna" incidenter i media innan nån skriver nått liknande på facebook etc.
av SuperEpon
Varför skapar man ens såna här typer av kedjebrev? För att skrämmas? Dom tillför ju absolut ingenting för någon :???:
Användarvisningsbild
av Nexus
såg oxå det där skiten på fb häromdagen... lycka till fästa ett papper i -15 grader utomhus :wink:
Måste varit skrivet av en kvinna då handväska nämndes flera ggr
av llesrof
Nexus skrev:såg oxå det där skiten på fb häromdagen... lycka till fästa ett papper i -15 grader utomhus :wink:
Måste varit skrivet av en kvinna då handväska nämndes flera ggr
En kvinna..? Det var min första tanke också. Och det verkar främst vara kvinnor hänger på Facebook och som sprider sådana här meddelanden.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]