Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Continental
Ja, imorse på väg till jobbet befann sig de J****rna på vägen igen :D

Jag kom körande på en snirklig 70 väg, när det sprang ut ett vildsvin från höger sida. Jag tvärnitade i fall det skulle komma fler. Jo fler kom det. En hel drös och en av dem verkade vara på lyset för den sprang snett in i min kofångare (jag stod stilla), ruskade sig lite och forsatte efter de andra.
När Jag tittade ut på vången till vänster så stod där mellan 12-15st, lite svårt att se exakt , då småttingarna sprang runt varandra.

Bilen blev rejält lerig i fronten och den lär väl också ha blivit lite repad i lacken.

Ca en gång i veckan ser Jag vildsvin på väg till och från jobbet men detta var den närmaste kontakten, hittills...
Användarvisningsbild
av Loner
Usch, dessa "små" djur kan göra mycke skada på bilen, och det gäller att ha nerverna på plats när/om dom dyker upp så man inte gör nått generalfel och försöker väja eller så och frontar med mötande trafik.

/L
av Continental
Älg är det enda man om möjligt ska väja för. Allt mindre är bara att ramma, risken för personskador är då minimal, då fronten tar hand om "arbetet" och inte kupén som vid en älgkrock.
Tvärnit så hårt det går är det som gäller.
Och glöm inte: Djuren är sällan ensamma, det kan komma fler.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Mja, varvtalssignalen är en av två kabl[…]

Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.