Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Camel skrev:Jag köpte denna nätadapter förra året hos Classe:

(Klicka för större bild)
Bild

Nätadaptern har 100-240 VAC 50-60 Hz in och ger 13 V 8,5 A ut i ett vanligt cigg-uttag av biltyp.
Tyvärr verkar den inte finnas i årets Classe-katalog men den borde ju finnas på andra ställen. Hade nr 36-1767.
Kostade några hundralappar.
Den är ok med.
NisseHult skrev:En ringkärnetrafo är en transformator som går runt i en ring som en innerslang till en bil eller så.
Då slipper man ha en järnkärna på 28 kilo eller nå´t i transformatorn.

Och jag som trodde att du skulle undra över trissan...
:)
Ok, hur stor är en sån enhet? Lätt att bära med sig? Då får jag väl undra över trissan också?! :)
Camel skrev:Jag köpte denna nätadapter förra året hos Classe:

(Klicka för större bild)
Bild

Nätadaptern har 100-240 VAC 50-60 Hz in och ger 13 V 8,5 A ut i ett vanligt cigg-uttag av biltyp.
Tyvärr verkar den inte finnas i årets Classe-katalog men den borde ju finnas på andra ställen. Hade nr 36-1767.
Kostade några hundralappar.
Jag mailade Clas Ohlson och de är slut i lager, därav finns den inte på nätbutiken. Kan däremot finnas kvar i någon butik. De skulle dock få in fler i februari..
Kimsv skrev:Ok, hur stor är en sån enhet? Lätt att bära med sig? Då får jag väl undra över trissan också?! :)
För stor och klumpig för att ha med sej i en ryggsäck då kylflänsarna är ganska stora.
Sedan måste den byggas in i en låda också.
Då är det bättre att du tar en datortrafo istället.
Där har du styrka, fläkt och låda i en färdig enhet.

Trissan är en transistor som övervakar transformatorn på ena eller andra sättet.
Om du tar ett agg från en dator så de till att det är ett XT-agg, förra generationens agg, eftersom den nya generationens agg aktiveras genom en switch på datorns moderkort vilket säkert kan lösas på något sätt men varför krångla.

Mvh GK
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]