Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Så har då ytterligare 2st BBS hattar 'försvunnit' från mina Nebula.. Dessa 2 försvann när min sambo hade parkerat vid ett köpcentrum i helgen.
Mycket märkligt att saker som inte sitter fast får vara ifred! :evil:

Såg 2st knattar (ungdj_vlar!) som hukade sig ner vid varje hjul i början på sommaren, då ja blivit av ventilhattar så tidigare så slet ja på mig kläder och kutade ner för att kolla vad som försegick.

Väl ute så hade som gått ifrån bilen, och stod på en gräsmatta i närheten och såg oskyldiga ut, frågade om dom möjligtvis hade stulit nåt från bilen som står där borta och pekade mot bilen.

'-Jag har inte tagit nåt... ' sa ena, medans den andra stod o tittade ner i gräset utan att säga varken bu eller bä.
Efter mycket om och men, så kom en hand upp ur den ene ungens byxficka med en BBS hatt.

Jag skällde och levde om så läpparna började darra på dom, frågade om vi skulle gå hem till deras föräldrar och prata med dom, eller ringa POLISEN kanske?! :twisted:

När ja sedan bad dom försvinna från parkeringen och inte visa sig där mer såg ja ventilhatt nr.2 sittandes på bakhjulet på ena ungens BMX...

Slet tag i cykeln, tog tillbaka ventilhatten och förklarade att dom skulle få rejäla problem om det visade sig i närheten av min bil igen.. :twisted:

Efter detta har jag inte haft några problem med att hattar försvinner när bilen står parkerad hemma. 8)

Iom. att det inte stjäls mer än 1 eller 2 så är det ju förmodligen ungar som ska ha dom på sina cyklar, samt kanske inte får lös dom, försöker vrida åt dom så hårt det går. :wink:

Var in på Euromaster och beställde 4st nya ventilhattar idag, utifall fler försvinner.

Har ni nå tips på hur man kan bära sig åt för att få ha dom kvar?
Användarvisningsbild
av Loner
Tyvärr är dessa BBS hattar hårdvaluta...
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Har man sexkantiga ventilhattar är det bara att ta en lämplig sexkantshylsa och dra åt dem riktigt hårt så att de inte går att lossa utan verktyg.

Annars finns det låsbara ventilhattar.
http://spin-caps.com/tab2/store/categor ... omies.html

Fast ska man lyxa till det ordentligt finns det även belysta ventilhattar.
http://www.borbos.se/nipplar.html

/Håkan
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]