Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Guligan skrev:Blir lite OT nu... Jag läste Ekonomisk linje på gymnasiet och en av de bästa ämnena vi hade var maskinskrivning, som jag ser det nu i efterhand. Innan dess var det "pekfingersvalsen" som gällde, men jädrar vad skönt det är att ha den grundutbildningen och aldrig behöva lägga ett öga på tangentbordet utan bara knappra på och fort går det.
Jo, en del kan verkligen skriva på maskin elle tangentbord som det heter numera.
Men de som jag vänder mig till med mitt bokföringsprogram är ofta snickare, bilmekaniker och liknande. De brukar oftast vara praktikt lagda och inte speciellt intresserade av att lära sig skrivteknik. Där handlar det oftast om raka puckar, även vad det gäller bokföring. Dvs de vill bara bokföra snabbt och enkelt utan tankekraft för att kunna återvända till dagens sysslor så fort som möjligt.
FirmaBok börjar närma sig färdigt!
Det har tagit lång tid eftersom jag jobbat med mycket annat. FirmaBok har varit ett vinterhelgjobb.

Det jag saknar är personer som kan testa programmet, dvs använda det som vanligt och noterra fel, brister och önskemål mm.
I skrivande stund är det nära 800 nerladdningar från hemsidan men det är mycket få som meddelar sig och har synpunkter mm.

Eftersom det är ett lågprisprojekt vill jag inte annonsera, ifall det inte lyckas förlorar jag en massa pengar och det är jag inte beredd att göra.

Alltså någon/några som vill testa programmet i skarpt läge skulle vara kul.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]