Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
vetten skrev:Jo idag så köpte jag också 5 säckar jord och lastade in i 480-in och gissa om den blev låg och fin men den blev "lite" svampig i baken av det så jag fattar vad du menar. Men att du glömde att lasta ur dom, ja hade du tankarna på annat när du kom hem efter inköpet ?:-/ Eller :-)-)
HeHe :-O)
Jo alltså kom hem på eftermiddagen och det skulle grillas så började marinera kött och sprättade en bärs direkt jag kom hem. Sen glömdes det bort helt och hållet. :oops:
av *pettson*
såg en sköning i vintras.. fullastad toksänkt 240 på väg ut från jet. bilen går ned från trotoarkanten men hänger sej på draget. den stannar mjukt o fint o slutar driva. föraren gör några försök men ger upp. samtliga går ur. alla skäller på tjejen som kör. hon är nu skyldig till ett bakaxelhaveri, bilen driver inte o klonket var att axeln sade upp sej.. dom puttar bilen över gatan till en parkering. låser bilen o går sin väg i 10minus. flera ink jag stod där förvånade o såg på när dom övergav en hel bil o gick mot stan..
av llesrof
*pettson* skrev:såg en sköning i vintras.. fullastad toksänkt 240 på väg ut från jet. bilen går ned från trotoarkanten men hänger sej på draget. den stannar mjukt o fint o slutar driva. föraren gör några försök men ger upp. samtliga går ur. alla skäller på tjejen som kör. hon är nu skyldig till ett bakaxelhaveri, bilen driver inte o klonket var att axeln sade upp sej.. dom puttar bilen över gatan till en parkering. låser bilen o går sin väg i 10minus. flera ink jag stod där förvånade o såg på när dom övergav en hel bil o gick mot stan..
Och ingen av er upplyste dem om vad det egentligen var som hände? :shock:
av *pettson*
llesrof skrev:
*pettson* skrev:såg en sköning i vintras.. fullastad toksänkt 240 på väg ut från jet. bilen går ned från trotoarkanten men hänger sej på draget. den stannar mjukt o fint o slutar driva. föraren gör några försök men ger upp. samtliga går ur. alla skäller på tjejen som kör. hon är nu skyldig till ett bakaxelhaveri, bilen driver inte o klonket var att axeln sade upp sej.. dom puttar bilen över gatan till en parkering. låser bilen o går sin väg i 10minus. flera ink jag stod där förvånade o såg på när dom övergav en hel bil o gick mot stan..
Och ingen av er upplyste dem om vad det egentligen var som hände? :shock:
Nej..
Konstigt nog verkade vi alla anse att om man har förmågan att köra en bil eller färdas i densamma utan att det är handikapptransport, så bör man lyckas reda ut den situationen själv. Det gick absolut inte att missa där draget skrapat i eller där hjulen stått och värmt snön, draget stod fortfarande över trotoarkanten när dom började putta o hjulen stod i hålorna. Är man då 5 stycken dessutom, och man slår sina kloka huvuden ihop o kommer fram till att bakaxeln rasat, man ställer bilen och börjar gå. Då får man hållas.
av Tobbev
Jag har en liknande historia. Upptäckte ett klonkande ljud när jag körde över fartgupp med min tidigare bil, en 9-5 Aero. Jag har 3 fartgupp från min parkering ut till "stora vägen".

Tänkte att nu var det bussningsbyte på gång, men tyckte det var lite konstigt att det var bakvagnen som lät, det brukar vara framvagnen som vill ha bussningsbyte först på 9-5. Ringde och bokade en tid för undersökning en vecka framåt. Dagen innan jag skall åka in med bilen så slår det mig......tänk om.....går ut till bilen, plockar ur fälgkorset som ligger och guppar som en gungbräda på reservhjulet i reservhjulsbaljan och ljudet försvann direkt. Avbokade tiden ganska snabbt.
Användarvisningsbild
av Bosa
Ja så var det dags igen, har haft en unken/rutten lukt på morgnarna i bilen som försvunnit så fort fläktarna gått en liten stund. Min slutsats utan vidare efterforskning har då varit att det helt enkelt är klimatanläggningen som skapat denna odör. Har även märkt att min medpassagerare har börjat släppa sig lite då och då i form av en mindre trevlig lukt. Hade tänkt beställa tid hos Volvo men har inte blivit av...

I helgen så skulle jag upp till stugan och skulle spänna fast skotern på släpvagnen, hade två spännband i bagaget men ingen spännare men kom på att de låg på golvet i bak på passagerarsidan. Gräver fram ena spännet men det andra hade letat sig in en bit under stolen, drar fram det spännet och ser nåt blått skymta till under passagerarstolen. Efter lite grävande hittar jag orsaken till både morgondofterna samt min medpassagerares otrevliga fisar (som jag inte kopplade ihop med morgondoften), längst in under stolen låg nämligen att halvt urätet paket med leverpastej...Avlägsnade leverpastejen och voila: Problem solved! :mrgreen:
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]