Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
ÄRRet skrev:
*pettson* skrev:Det blir väl en tvåpelarlyft..
Ger ni klappar den 25e? English style?
Nejdå.. löftet kom den 24:e från regeringshåll (dock snokat nån månad nu) men jag kan inte få leverans förräns i januari. Det är mest jag som inte är helt säker på vilken typ jag vill ha då jag måste modifiera den för mitt syfte. Lyftarna som säljs är antingen för höga, eller för låga. Och jag vägrar ha en med bottenskena i som man kan gå o snubbla på under. Så då gäller det att köpa en med överföring i toppen och så modifiera den för min takhöjd. :-)-) Även rekommenderade bredden mellan pelarna tycker jag är mesig så jag vill ha dom bredare då dom räcker till ändå. Ritningar på lyfttypen har en leverantör bidragit med och han är helt insatt i min problematik, dom har även föreslagit hur modifieringen ska gå till. Jag får full garanti på lyften trots att jag vill modifiera den då det jag gör inte påverkar sånt som kan gå sönder på lyften i normalfallet. ;-//
Användarvisningsbild
av turbo t5
Fick en mutterdragare på 880 NM ,en komplett sats med blocknycklar med spärrfunktion, uppkörningsramper, kaffemuggar och en skrivare så jag är nöjd :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
Skall snart flytta hemifrån så här passande lite efter jul :)
Har fått en hel del saker till nya hemmet. Microvågsugn, kaffebryggare, vattenkokare mm har även fått två HV-biljetter.
Men så har jag också fått en sak som nog är ganska unik att få i julklapp. Ni kan ju se vad den används till på bilden men någon som kan gissa dess egentliga användningsområde?

Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja jag får väl ge vetten rätt.
Ett remhjul till en Volvo lastbilsmotor. Känner en på företaget som tillverkar dessa och det var en detalj som hade blivit felkörd.
av kottskrapa
cybermunk skrev:
rd350 skrev:
cybermunk skrev:Hmm, hade jag fått boxen med MacGyver så hade jag varit nöjd med den som klapp :)
Körde inte han 164 i ett avsnitt?!
Jo han eller en medskådis kör en som bromsarna ballar på är en slang som är "av" Fixas med en kulspetspenna :)
Nu é de visserligen lite OT men han kör en va jag tror é en 760 och är jagad av en 164 och en bromsslang skjuts av men smart som han är så använder han sig av servopumpen och fyller upp bromsvätskekärlet med servoolja ;)

EDIT De é en 164 som han gör det på tror jag, men senare i samma avsnitt eller om det är nästa så åker han i 760 och blir jagad av bland annat en 164.. Blir lite rörigt efter några avsnitt, och det är förvånansvärt många volvo bilar i serien.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]