Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av MrP
Idag parkerade jag fel och blev lappad med 700 spänn. Aldrig trevligt detta och jag blev väl egentligen inte arg men sur över att jag inte hade bättre koll på skyltarna och jag får skylla mig själv. Naturligtvis inser jag mitt misstag och betalar men jag är fortfarande sur och vill hämnas!! Är det inte så att om jag betalar in 701 istället för 700 så får dom bekymmer på lapplisakontoret med datorn och jag får min hämnd!! Någon som vet nåt mer knep för att få hämnas mot p-böter för att få ro i själen igen?? :D
MrP
Användarvisningsbild
av Ticken
MrP skrev:jag får skylla mig själv.
Exakt. Gör så och kör inga hämndaktioner om det är du som gjort bort dig tycker jag.

Har full förståelse att man blir förbannad om man bli arg av en parkbot när det är helt obefogat, men det känns inte om det var i det här fallet..

Det finns btw en tråd om detta redan, där du faktiskt kan ställa frågor till en parkeringsvakt. Får länka till den senare om du inte hittar den själv med sökfunktionen.

/Ticken
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag kan berätta en liten historia om när Q-park ville göra mitt liv lite surt för mig.

Jag åker till plugget. Köper parkeringsbiljett, och brummar in på parkeringen. Varv efter varv, noll platser. Klockan drar ihop sig mot prov.
Sur som ett bi inser jag att jag inte kan vänta hela dagen, och åker mot nästa parkering.
Köper en biljett, och åker in.
Tror inte mina ögon. Inte en endaste enda liten plats här heller. Nu har jag två biljetter, noll rutor och dessutom slut på tid. Jag ställer mig lite fult, men är mån om att ställa bilen så att den inte blockerar någonting över huvud taget, sidan står ut mot en gräsplan.
Pang tjong. 800 spänn på en gul lapp bakom vindrutetorkaren efter första lektionen.

Nog är det så man har god lust att förklara jihad men det är bara att inse, man kommer aldrig undan med ens små fulingar. Inte mot någon med mer deg eller inflytande än man själv.
av MrP
Självklart skyller jag mig själv och betalar notan. Ville väl egentligen bara gnälla lite över vilket mentalt besvär jag upplever det är att få en parkeringsbot. En av dom värsta utgifterna jag vet men jag förstår inte riktigt varför just
p-böter är så illa! Har du nån aning?
MrP
Användarvisningsbild
av Guligan
crumpets skrev:Jag kan berätta en liten historia om när Q-park ville göra mitt liv lite surt för mig.

Jag åker till plugget. Köper parkeringsbiljett, och brummar in på parkeringen. Varv efter varv, noll platser. Klockan drar ihop sig mot prov.
Sur som ett bi inser jag att jag inte kan vänta hela dagen, och åker mot nästa parkering.
Köper en biljett, och åker in.
Tror inte mina ögon. Inte en endaste enda liten plats här heller. Nu har jag två biljetter, noll rutor och dessutom slut på tid. Jag ställer mig lite fult, men är mån om att ställa bilen så att den inte blockerar någonting över huvud taget, sidan står ut mot en gräsplan.
Pang tjong. 800 spänn på en gul lapp bakom vindrutetorkaren efter första lektionen.

Nog är det så man har god lust att förklara jihad men det är bara att inse, man kommer aldrig undan med ens små fulingar. Inte mot någon med mer deg eller inflytande än man själv.
Har också råkat ut för att bli platslös efter biljettköpet är gjort. Men det händer aldrig igen, numera köpes biljetten EFTER att bilen är parkerad.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]