- lör 11 sep 2010, 20:04
Jag har blivit erbjuden jobb i Norge i Oslo. På ett stort kraftbolag och jag tänker tacka JA, har i princip redan sagt upp mig från mitt nuvarande jobb på Vattenfall.
Men jag har ett huvudbryd dom "kräver" en norsk bostadsadress, kan dom göra det? jag ifrågasatte lite varför och deras HR-avdelning kunde inte riktigt svara så dom skulle kolla upp närmare.
Jag har inga problem med att flytta till norge men jag har inte bara mig själv att tänka på utan min fru och våra 2 barn, det har med språket och skola för barnen så vi har i planen tänkt att flytta närmare gränsen ca 1h bilväg till mitt nya jobb.
Hur är det med detta med adress i Norge, någon som vet och inte bara tror?
Hur är det med att låna pengar till bostad i Sverige om man har norsk inkomst?
Vi har nämligen för avsikt att köpa oss det perfekta huset för våran del.
Vänligen svara det finns ju 100 000-tals svenskar som har jobbat eller jobbar i Norge.
Men jag har ett huvudbryd dom "kräver" en norsk bostadsadress, kan dom göra det? jag ifrågasatte lite varför och deras HR-avdelning kunde inte riktigt svara så dom skulle kolla upp närmare.
Jag har inga problem med att flytta till norge men jag har inte bara mig själv att tänka på utan min fru och våra 2 barn, det har med språket och skola för barnen så vi har i planen tänkt att flytta närmare gränsen ca 1h bilväg till mitt nya jobb.
Hur är det med detta med adress i Norge, någon som vet och inte bara tror?
Hur är det med att låna pengar till bostad i Sverige om man har norsk inkomst?
Vi har nämligen för avsikt att köpa oss det perfekta huset för våran del.
Vänligen svara det finns ju 100 000-tals svenskar som har jobbat eller jobbar i Norge.
----------OSLO----------
* 855 2,5 S -95
* letar bil i Norge (som går att köpa för "vanliga" pengar)
* 855 2,5 S -95
* letar bil i Norge (som går att köpa för "vanliga" pengar)