Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Jovisst är man sin bästa dräng men själv tycker jag länken är pinsamt löjlig, kanske är det en statlig institution som gjort den :mrgreen:
Användarvisningsbild
av CarMan
Amarace skrev:Varierar hastigheten med ADSL sommar/vinter, DÅligt/bra väder, så har man garanterat dålig ledning från station till sitt eget uttag alternativt egna kopplingar som är dåliga. Dock garanterar inte Skanova inte mer än att det ska gå att använda för telefoni, så dom åtgärdar sällan fel om inte kabeln är direkt av el liknande. Oftast är det om det är luftledning någonstans på vägen man kan råka ut för såna fel.

Ja det är uppenbarligtn dåliga kablar hoss mig, men som du säger så vägrar Scanova göra nått, just bara föra tt dom funkar bra till telefoni :x

det som är lite "jobbigt" är att det inte bara går sakta på vinteren, man måste stäla ner hstigheten till 8Mbit (ut från levrantören) för att få så lite fel som möjligt, kör jag snabbare så tok stannar allt, blir helt enkelt för mycke fel som måste skickas om o om ign hela tiden o det tar upp HELA bandbredden tillslut.

så när det blir sommar så kommer det inte att gå fortare igen, för hastigheten är ju nerställd. jag måste så få min hastighet uppställd, för att få upp farten.
Användarvisningsbild
av Brainy
Har nu loggat mitt bredband ett tag och rakt igenom ser det ut såhär:

[Internet connected] IP address: 192.168.1.2, Friday, Feb 13,2009 11:57:36
[Internet connected] IP address: 192.168.1.2, Friday, Feb 13,2009 11:27:36
[Internet connected] IP address: 192.168.1.2, Friday, Feb 13,2009 10:57:37

Den tappar anslutningen varje halvtimme, ibland är det även avbrott emellan dessa intervall men 57 samt 27 går som en röd tråd igenom loggen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainy skrev:Har nu loggat mitt bredband ett tag och rakt igenom ser det ut såhär:

[Internet connected] IP address: 192.168.1.2, Friday, Feb 13,2009 11:57:36
[Internet connected] IP address: 192.168.1.2, Friday, Feb 13,2009 11:27:36
[Internet connected] IP address: 192.168.1.2, Friday, Feb 13,2009 10:57:37

Den tappar anslutningen varje halvtimme, ibland är det även avbrott emellan dessa intervall men 57 samt 27 går som en röd tråd igenom loggen.
aldeler för "sekund exakt" för att vara en slump
Användarvisningsbild
av Brainy
Alldeles för exakt för att vara ett glapp som var tele2's gissning och det som dom anser att dom redan åtgärdat.

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]