Amarace skrev:Varierar hastigheten med ADSL sommar/vinter, DÅligt/bra väder, så har man garanterat dålig ledning från station till sitt eget uttag alternativt egna kopplingar som är dåliga. Dock garanterar inte Skanova inte mer än att det ska gå att använda för telefoni, så dom åtgärdar sällan fel om inte kabeln är direkt av el liknande. Oftast är det om det är luftledning någonstans på vägen man kan råka ut för såna fel.
Ja det är uppenbarligtn dåliga kablar hoss mig, men som du säger så vägrar Scanova göra nått, just bara föra tt dom funkar bra till telefoni
det som är lite "jobbigt" är att det inte bara går sakta på vinteren, man måste stäla ner hstigheten till 8Mbit (ut från levrantören) för att få så lite fel som möjligt, kör jag snabbare så tok stannar allt, blir helt enkelt för mycke fel som måste skickas om o om ign hela tiden o det tar upp HELA bandbredden tillslut.
så när det blir sommar så kommer det inte att gå fortare igen, för hastigheten är ju nerställd. jag måste så få min hastighet uppställd, för att få upp farten.