Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hej.

Har en släkting som är döv, när hon ringer till mig så får hon ta sin texttelefon och ringa till en talservice som i sin tur ringer upp mig och agerar mellanhand.
Det gör att jag mest brukar prata med denna släkting över telefonen när jag besöker mamma och pappa som har en egen texttelefon.

Men nu när jag flyttat 20mil ifrån mina föräldrar och börjat nyttja talservice igen så saknar jag den där texttelefonen...

Finns det något program som jag kan starta upp i datorn och via mitt modem ringa upp hennes texttelefon?

mvh
Anders
av *pettson*
Känner inte till nåt sånt men.. Ett SMS och sen MSN? Då kan ni prata hur ni vill? Går ju även att slå på cam om man vill så man ser varann och inte kostar det nåt heller?
Gör en sökning på google o se om det bjuds nån lösning i övrigt?
Personen har varken dator eller mobiltelefon så det är inget alternativ tyvärr, annars hade det varit ett självklart val.

Fick tips om http://www.texttelefoni.se/start.asp?sida=5014 men det verkar tyvärr bara gå åt andra hållet.
En döv ringer via portalen till textförmedlaren som ringer upp mig så den fungerar tyvärr inte.

Dock så står det på wikipedia att dyliga program finns. Frågan är bara vad dom heter.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]