- lör 27 dec 2008, 21:14
asg..
/Turbo+
*pettson* skrev:Tänkte på en sak till.. När jag skrev det där om oljeurbränningen på saaben. En av mina elever fick i uppdrag att göra exakt samma jobb på skolan, med turbobyte och rengöring. Han gjorde exakt som man ska så det ska ingen klandra honom för, eftersom jag berättat att man får rejält med blårök så var han extremt nogrann med avgasslangen. Han startade höll upp bilen lite på varv och gick ur o drog av slangen lite o kikade, jodå hur blått som helst. Han in och varva mera så tempen steg o röken tätnade.Skrattar så tårarna rinner.. Låter som mitt gamla plugg..! Du hade inte möjligvis en liten kort smal blond kille med en förkärlek till vinkelslipar och eldkastare som elev för ett par år sen?
Efter kanske 10 minuter stapplar en snickare in, han är totalt förstörd och mest kippar efter andan. Han tittar på oss med rinnande ögon och i princip väser tiggande om att nån ska stänga av fläkten som öser ut blårök..
Skolan var under ombyggnation och han var tydligen uppe vid gavelnock för att utföra kapjobb inför en påbyggnad, det resulterade i att han i princip fick all blårök i örat då vi startade avgasutsugen. Han hade haft ett styvt jobb att klättra ned bara för att säga till. Han målade upp att hela landskapet var indränkt i blårök, ingen trodde honom (utom jag faktiskt). Så alla ut och kika, jodå hela kvarteret i blårök, exakt som när jag sabbade för båtklubben.. Men vad göra?.. han fick kapa färdigt och sen startades bilen igen..:D
asg..
/Turbo+
"Que deciderat paxem para bellum"