Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Vet inte! Var bara en liten fundering med tanke på vilka problem du hade med att få in marksänd digital-tv!! Kanske värt att testa??

//David
Användarvisningsbild
av Brainy
Visa kabeltv-nät skickar även igenom den marksända signalen och det har jag testat men här gör dom inte det.
Då jag har en hd-box med 250gb hdd anpassad för marknätet och även ett abb. med bl.a. canal + så vill jag gärna använda det.
mvh
Anders
Användarvisningsbild
av gundj
https://www1.elfa.se/elfa~se_sv/b2b/cat ... ab=catalog
Kolla artikel nr 78-239-90
Den antennen är den populäraste bland husvagnsägare pga sin höga mottagningskvalitet och att den är rundstrâlande.

Finns i ett par varianter tror jag.
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack för tipset! Men nu har jag gett mig den på att få den här svindyra antennen att fungera! Får jag inte det så ger jag nog tyvärr upp den typen av antenner och köper mig en burantenn istället och testar innanför balkongräcket!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Funk
Brainded skrev:Tack för tipset! Men nu har jag gett mig den på att få den här svindyra antennen att fungera! Får jag inte det så ger jag nog tyvärr upp den typen av antenner och köper mig en burantenn istället och testar innanför balkongräcket!

mvh
Anders
Får du inte en aktiv antenn med bra förstärkning att fungera i den riktningen så förstår jag inte hur en gitterantenn skulle klara det, men hoppas att det löser sig för dig..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Brainy
Funk: Var den lokala tv-jeppen som påstod att det skulle fungera bättre med sådan.

I vilket fall som helst så har jag idag stångat mig blodig med den aktiva antennen och nu lyckats få den att fungera ypperligt.
Det jag beskrev tidigare om att signalen verkar studsa in fick mig att testa nya vinklar även på min balkong så jag tar nu emot signalerna från masten som ligger i västligt läge från min balkong som ligger på öster sida av huset.
I bara farten så får jag även in de "lokala" kanalerna från masten i öster så nu är jag nöjd och glad.

Tack för tipset om Hallo! Jag ska tipsa andra om den antennen!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Årets snyggaste antenninnkoppling?

Med tanke på allt strul som var med min tv så tycker jag att denna inkoppling känns rätt så ironisk :)

Ska fixa något bättre fäste i balkongräcket längre fram.

Bild

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]