Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Barkbiten
V70BiFuel03 skrev:Fy fan vad jag tycker illa om myndigheter & fartkameror....så till den milda grad att jag nu bestämt mig för att jag SKA beställa en mask trots att de är dyra....osäker på vad det blir för mask då jag hittat lite olika coola alternativ...men, mask blir det i alla fall. Vad jag ska göra med masken kan ni ju lista ut :wink: :D
:-)
Användarvisningsbild
av halmstaden
Vägverket själva säger att fartkamerorna beräknas rädda 20 liv om året. Kostnaden för varje av de liven är cirka 5 miljoner, det är inte från VV förstås.
Sedan så drar ju kamerorna in mer pengar än vad de kostar att sätta upp, men vilkas pengar är det då...
Sedan tänker jag ofta på hur övervärderade liven i trafiken är, jämfört med andra sammanhang där många fler dör utan större åtgärder. Jag har inga siffror på det men det skulle vara intressant att veta hur mkt man lade på att rädda ett liv i olika sammanhang.
Angående att fartkamerorna är avstängda, kommer ni inte ihåg de gamla kamerorna, då fanns det väl skåp utan kameror i? Haha vilket skämt..
Användarvisningsbild
av Tomas88
V70BiFuel03 skrev:Fy fan vad jag tycker illa om myndigheter & fartkameror....så till den milda grad att jag nu bestämt mig för att jag SKA beställa en mask trots att de är dyra....osäker på vad det blir för mask då jag hittat lite olika coola alternativ...men, mask blir det i alla fall. Vad jag ska göra med masken kan ni ju lista ut :wink: :D
Gasen i botten vid varje kamera. :D
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]