Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Siqqe skrev:Beror helt på vad vi pratar om. Om det ALLTID låter från datorn när det scrollas så är det troligtvis inte hårddisken. Att hårddisken låter när den får jobba (när den ska jobba) är väl ingenting lustigt.

1. Det jag ljud jag pratar om kommer i regel från högtalarna som orsakas av nätagget. Punkt slut.
2. Alla ljud som kommer från hårddisken är inte "okej" ljud. Det beror helt på om hårddisken ska läsa/skriva eller ej (just i den stund).
1. Okej, men om jag kopplar ur högtalarna så låter det ändå :shock:

2. Det låter även likadant en längre stund när man laddar en hemsida ( men inte alltid) så det är nåt med hårddisken isåfall?

/Kalle
Ja, då är det säkerligen hårddisken. Om den alltid har låtit så sedan den var ny så är det ingen fara, men om det har uppstått nu så bör du skaffa en ny. Vissa hårddiskar låter mer än andra när, precis som "vetten" sa tidigare, läsarhuvudet rör sig fram och tillbaka och läser av/skriver på skivan.
Har råkat ut för samma fenomen på ett ytterst fåtal datorer jag kommit i kontakt med... Det är hårddisken som låter då webbläsaren av någon anledning måste använda hårddisken som mellanlagring när den cashar. Ljudet uppkommer precis som du beskriver när man scrollar med musen.

Eftersom jag inte funderat så mycket på det och det inte varit mina datorer som låtit så har jag heller inte klurat på om det är en bugg som orsakar ljudet (cashandet), om det är hårddisken det är fel på eller om det ens hjälper att installera om datorn.

Vore intressant att höra om du får bukt med problemet och vad du i så fall gjorde :)
Lycka till!
Kolla att du har allokerat tillräckligt med utrymme för din växlingsfil. Låt windows bestämma om du är osäker. Högerklicka Den här datorn -> välj avancerat -> välj Prestanda, inställningar -> välj avancerat -> Virtuellt minne, ändra.

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]